تاثیر داروی درمان آرتریت روماتوئید در پیشگیری از بیماری

یک کارآزمایی بالینی نشان می دهد که داروی آباتاسپت (اورنسیا) که برای درمان آرتریت روماتوئید استفاده می‌شود، همچنین می‌تواند از ابتلا افراد به این بیماری التهابی دردناک جلوگیری کند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)به گفته محققان، داروی Abatacept با تضعیف سیستم ایمنی، علائم را کاهش می‌دهد و از آسیب مفاصل در بیماران آرتریت روماتوئید جلوگیری می‌کند.

آرتریت روماتوئید زمانی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بدن شروع به حمله به بافت‌های مفاصل می‌کند و باعث التهاب، درد و تورم می‌شود.

کارآزمایی بالینی نشان داد که آباتاسپت همچنین در پیشگیری از شروع آرتریت روماتوئید هم مؤثر است.

بر اساس نتایج کارآزمایی بالینی، حدود ۶ درصد از بیماران تحت درمان با abatacept دچار آرتریت شدند درحالیکه ۲۹ درصد از افرادی که دارونما دریافت کردند بعد از یک سال دچار این بیماری شدند.

«اندرو کوپ»، محقق ارشد از دانشگاه کینگز لندن، گفت: «این بزرگترین کارآزمایی پیشگیری از آرتریت روماتوئید تا به امروز است و اولین آزمایشی است که نشان می‌دهد یک درمان مورداستفاده برای درمان آرتریت روماتوئید در پیشگیری از شروع بیماری در افراد در معرض خطر نیز مؤثر است.»

وی ادامه داد: «این نتایج اولیه می‌تواند خبر خوبی برای افراد در معرض خطر آرتریت باشد، زیرا نشان می‌دهیم که این دارو نه تنها از شروع بیماری در مرحله درمان جلوگیری می‌کند، بلکه می‌تواند علائمی مانند درد و خستگی را نیز کاهش دهد.»

محققان همچنین متوجه شدند که داروی Abatacept نمرات بیمار در مورد درد، عملکرد و کیفیت زندگی را بهبود بخشید و التهاب مفاصل قابل تشخیص با سونوگرافی را کاهش داد.

با این حال محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha