کارگاه آموزشی کدگذاری علل مرگ بر اساس قوانین بین المللی بیماری ها برگزار شد

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به این موضوع که اطلاعات مرگ و میر پایه و اساس بسیاری از سیاستگذاری ها و برنامه ریزی های سلامت کشور است، بر اهمیت ثبت دقیق این اطلاعات تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «محمدرضا کریمی» گفت: یکی از اهداف طبقه بندی بیماری ها، این است که در زمان های مختلف بتوان اطلاعات جمع آوری شده در خصوص مرگ و میر در کشورها و نواحی مختلف به صورت سیستماتیک گردآوری، مقایسه، تفسیر و تحلیل کرد.

او یکی از اهداف اصلی اجرای این کارگاه را ارتقای داده های ثبت مرگ بر شمرد و افزود: تعیین دقیق علل مرگ بر اساس طبقه بندی بین المللی بیماری ها از انتظارات پیش روی این کارگاه است که از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

دکتر کریمی افزود: معاونت بهداشت مسوولیت شبکه گسترده ای از مراکز بهداشتی و درمانی را در روستاها و شهرها بر عهده دارد و برنامه ثبت و طبقه بندی علل مرگ وزارت بهداشت، یکی از برنامه های اصلی جمع آوری اطلاعات بهداشتی کشور برای برنامه ریزی و سیاستگذاری در این معاونت است.

معاون فنی معاونت بهداشت بیان کرد: اگر چه ثبت مرگ در کشور ما وظیفه قانونی سازمان ثبت احوال است، اما وزارت بهداشت از اواسط دهه هفتاد، مقدمات استقرار نظام ثبت و طبقه بندی علل مرگ در کشور را فراهم کرده و پس از چند سال تلاش، این مهم در سال 1383 نهایی شد و هم اکنون در 31 استان کشور در حال اجرا است.

این کارگاه دو روزه در سالن phc معاونت بهداشت دانشگاه با حضور کارشناسان ثبت مرگ شبکه های بهداشت و درمان تحت پوشش دانشگاه برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha