افتتاح ساختمان جدید اورژانس و سومین واحد موتورلانس کرمان

ساختمان جدید پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی و سومین واحد موتورلانس شهر کرمان بمناسبت میلاد منجی عالم بشریت و با حضور رئیس، معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی کرمان و مسئولان استانی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ ساختمان جدید پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی توسط خیّر حوزه سلامت "محمود قمری" و به یاد فرزند مرحومش، زنده یاد "علی قمری" احداث شده است.

دکتر مهدی احمدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مراسم افتتاح این پایگاه از خانواده زنده یاد قمری به واسطه انجام این کار خیر و خداپسندانه قدردانی کرد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در مراسم افتتاح این پایگاه گفت: این پایگاه در نقطه حساسی از شهر کرمان قرار گرفته است. به طوری که بخشی از شهر کرمان، منطقه سرآسیاب و همچنین در نزدیک گلزار شهدا واقع شده و جمعیت و وسعت قابل توجهی را تحت پوشش قرار می دهد.

دکتر سید محمد صابری افزود: ساختمان این پایگاه در کمتر از ۶ ماه احداث شده است و خیّر برای احداث ساختمان پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری زنده یاد علی قمری مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان و دانشگاه علوم پزشکی نیز مبلغ ۴ میلیارد تومان برای تجهیز آن هزینه کرده است.

وی بیان کرد: در استان کرمان ۱۸۶ پایگاه اورژانس شهری و جاده ای وجود دارد که سالانه به طور متوسط حدود ۲۶۱ هزار ماموریت جاده‌ای و شهری انجام می‌دهند.

رئیس اورژانس کرمان؛ ادامه داد: در سطح شهر کرمان سالانه به طور متوسط ۷۹ هزار ماموریت انجام می‌ شود؛ که ۱۳ هزار مورد آن مربوط به حوادث ترافیکی است. ‌

دکتر صابری با بیان این مطلب که در سطح شهر کرمان ۱۵ پایگاه اورژانس، سه موتور آمبولانس و یک پایگاه هوایی وجود دارد، تاکید کرد: شهر کرمان به منظور ارئه خدمات مطلوب به بیماران و مصدومان اورژانسی نیازمند احداث و ایجاد پایگاه های اورژانس بیشتری است و در این مسیر دست یاری به سمت خیران حوزه سلامت و نیک اندیشان شهر دراز می کند.

وی عنوان کرد: زمین این پایگاه را شهرداری در اختیار ما قرار داده است و درخواست داریم که نهادها و دستگاه ها زمین برای احداث پایگاه اورژانس در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم با احداث پایگاه‌های جدید، خدمات بیشتری را به بیماران ارائه کنیم.

شایان ذکر است؛در پایان این مراسم از پدر و مادر زنده یاد "علی قمری" با اهدای لوح قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha