کد خبر: 214137
۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۱۸

استاندار کرمان خبر داد:

توقف روند کاهش جمعیت در استان کرمان

کرمان از استان‌ های پیشرو در جریان جمعیت
توقف روند کاهش جمعیت در استان کرمان

استاندار کرمان با بیان اینکه این استان، حامی طرح‌ های جوانی جمعیت است، از روند کاهشی جمعیت در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان با قدردانی از هم‌ استانی‌ ها برای مشارکت در انتخابات و خلق حماسه‌ ای دیگر، گفت: همه مدیران دستگاه‌ های اجرایی لازم است؛ تا نگاه ویژه‌ ای به مسئله جمعیت و حمایت از طرح‌ های مرتبط با آن داشته باشند.

وی بیان کرد: نیمی از کارکنان دولت در مجموعه آموزش و پرورش فعالیت دارند و سهم بسزایی در فرهنگ‌ سازی ایفا می‌ کنند، حضور مدیران آموزش و پرورش در جلسات مربوط به جوانی جمعیت ضروری است.

استاندار کرمان با اشاره به ارزیابی عملکرد مدیران و دستگاه‌ ها نسبت به حمایت از طرح جوانی جمعیت و خانواده، افزود: جمعیت کارگری زیادی زیرمجموعه صنایع و بنگاه‌ های اقتصادی هستند، که می‌ توان طرح جوانی جمعیت را برای آن‌ ها اجرا کرد و اهداف و برنامه‌ ها را در اختیار شرکت‌ ها گذاشت.

فداکار ادامه داد: دستگاه‌ ها تکالیف قانونی در قالب بودجه سالانه دارند؛ که تعیین و تکلیف شده و در جلسه آینده شورای برنامه‌ ریزی استان اعلام خواهد شد.

وی، بیان کرد: کرمان از استان‌ های پیشرو در جریان جمعیت است، روند کاهشی جمعیت متوقف شده است و از همه ابزارها برای تشویق فرزندآوری باید استفاده شود، تسهیلات و ظرفیت‌ ها برای کمک به درمان ناباروری به کارگیری شود.

مریم‌ السادات طباطبایی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز در این جلسه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص جمعیت، گفت: تنها ۴ سال زمان داریم، که در تله جمعیتی گرفتار نشویم، لذا نسبت به جوانی جمعیت، باید قدم حیاتی برداشت.

وی افزود: در اولین قدم باید سن ازدواج کاهش یابد، فرهنگسازی‌ ها برای تسهیل امر ازدواج باید رواج داده شود.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان نیز خاطرنشان ساخت: در راستای تشویق به ازدواج و فرزندآوری، ۳ هزار سری جهیزیه به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان تهیه شده، همچنین وام ازدواج برای کارکنان و فرزندان آنها فراهم شده است./ استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha