کد خبر: 214147
۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۵۷

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان تصریح کرد:

مسکن؛ زیربنایی ترین فعالیت کمیته امداد

اتمام ساخت واحدهای مسکونی کمیته امداد کرمان تا پایان ماه مبارک رمضان
مسکن؛ زیربنایی ترین فعالیت کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان گفت: مسکن از کارهای زیربنایی این نهاد است؛ که در پایان ماه مبارک رمضان شاهد افتتاح ۵۲۶ واحد خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ در آستانه سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، عصر یکشنبه ۱۳ اسفند ماه، مدیر کل و جمعی از مدیران و معاونان این نهاد انقلابی در استان با استاندار کرمان دیدار و گفتگو کردند و گزارشی از عملکرد و خدمت‌ رسانی در حوزه های مختلف ارائه شد.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در این دیدار گفت: کمیته امداد مجموعه پرخیر و برکتی است؛ که رسالت مهم رسیدگی و دستگیری از محرومان را به عهده دارد، کار سخت و ارزشمندی که ارزش معنوی دارد.

وی افزود: خدمت‌ رسانی به محرومان و مستضعفان و برآورده‌ کردن کوچکترین نیازها و خوشحال کردن دل آنها حس و حالی دارد که وصف شدنی نیست و تنها یک کار دلی می‌ تواند باشد.

استاندار کرمان ابراز داشت: کمیته امداد در حوزه‌ های مهمی چون مسکن، اشتغالزایی، فرهنگ، آموزش و درمان مددجویان به خوبی وارد شده و کار بزرگی انجام داده است.

فداکار توضیح داد: حمایت از بحث فرزندآوری، کمک به ازدواج جوانان تحت پوشش، ارائه تسهیلات و وام‌ های ازدواج ظرفیت بسیار خوبی است؛ که می‌ تواند به لحاظ فرهنگی کار را پیش ببرد و جلوی آسیب‌ های بزرگتر را خواهد گرفت.

وی با اشاره به طرح‌ های اشتغالزایی و توانمندسازی کمیته امداد، عنوان کرد: آموزش، مهم‌ترین توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد است؛ که در حوزه‌ های مهارتی و غیره می‌ تواند انجام گیرد.

استاندار کرمان خاطرنشان ساخت: آموزش نخبه‌ هایی که تحت پوشش کمیته هستند و کشف استعدادها و پرورش آنها در راستای آبادانی کشور می‌تواند مفید و موثر باشد.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان نیز گفت: مسکن از کارهای زیربنایی است؛ که در پایان ماه رمضان افتتاح ۵۲۶ واحد را خواهیم داشت. در حوزه تامین مسکن و پرداخت تسهیلات، صندوق امداد ولایت نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

محمد عسکری‌ نژاد در ادامه توضیح داد: کمیته امداد در حال خدمت‌ رسانی به ۱۱۵ هزار خانوار است و بالغ بر ۱۴۴ میلیارد تومان ماهیانه از محل اعتبارات دولت کمک معیشت را در قالب مستمری بگیران دریافت می‌ کنند.

وی گفت: سال جاری در راستای حمایت از نهاد خانواده و جمعیت بیش از ۳ هزار پرداخت جهیزیه داشتیم، ۸ هزار و ۳۹۶ مورد وام ضروری و ۶ هزار خانوار کمک های موردی انجام شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان؛ همچنین در خصوص اعطای کمک به اسکان و اجاره مسکن مددجویان، توضیح داد: حدود ۵ هزار و ۷۲۷ مورد بالغ بر ۹ میلیارد تومان، کمک به تامین سلامت نیازمندان، خدمات جانبی، بیمه تکمیلی و خدمات‌ رسانی حدود ۷۰ هزار مورد با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان داشته‌ ایم.

عسکری نژاد؛ در حوزه آموزش و کسب و کار و کاریابی نیز ابراز داشت: حدود ۸ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده، در راستای کمک‌ های فرهنگی نیز بیش از ۵۱ هزار دانش‌ آموز و بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ دانشجو حمایت می‌ شوند؛ که قریب ۹ میلیارد تومان پرداخت را در این حیطه داشته‌ ایم./ استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha