کد خبر: 214260
۱۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۵۵
به نام هر دانش آموز شهید کرمان؛ مدرسه ای می سازیم

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: به نام هر کدام از این دانش آموزان شهید مدرسه ای می سازیم، که نماد مقاومت در مکتب شهید سلیمانی شدند، اولین مدرسه به نام شهدای دانش آموز حادثه تروریستی ساخته و همزمان با اربعین این شهدا افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا مراد صحرایی در یادواره شهدای دانش آموز و معلم استان کرمان که در دانشگاه فرهنگیان استان کرمان برگزار شد، گفت: حکایت شهدای دانش آموز و معلم کرمان عجیب است، که روز به روز ابعاد تازه تری از اسرار نهفته آن بر ما آشکار می شود.

وی افزود: آنچه روایت می شود این است؛ که هر یک از این شهدا قصه ای داشته و برای این راه انتخاب شده اند، انگار حاج قاسم آغوش گشوده و آنان را در بر گرفته است، نامه دانش آموز شهید میلاد شادکام به مادرش، دلنوشته های در حسرت شهادت فائزه رحیمی دانشجو معلم و آنچه که درباره سید میثم حسینی هنزا معلم شهید گفته می شود، تاثیرگذار است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: به نام هر کدام از این دانش آموزان شهید مدرسه ای می سازیم، که نماد مقاومت در مکتب شهید سلیمانی شدند، اولین مدرسه به نام شهدای دانش آموز حادثه تروریستی ساخته و همزمان با اربعین این شهدا افتتاح شد.

صحرایی تصریح کرد: روزهای بعد از حادثه تروریستی دانش آموزان خلاقانه سر کلاس درس به جای همکلاسی شهیدشان حاضر گفتند، که به اثری ماندگار تبدیل شد، به دانش آموزان باید ارزش های دفاع مقدس را سینه به سینه منتقل کرد.

وی ابراز داشت: باید به گنجینه بی نظیر وصیت نامه شهدا مراجعه کنیم، راه سعادت ما همان مسیری است؛ که شهدا رفتند. در صدر شهدای گرانقدر شهید قاسم سلیمانی است که در وصیت نامه اش چند کلید واژه دارد و مهمترین آنها موضوع حرم بودن جمهوری اسلامی ایران است، فقط اگر همین یک راهبرد را دنبال کنیم شکست ناپذیر خواهیم بود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان ساخت: پیام وصیت نامه شهدا را دریابیم؛ که یکی از پر تکرارترین واژه های آنها یکی ولی فقیه و دیگری حجاب است که بسیار قابل تامل است، اطاعت از ولی امر اطاعت از خداوند، انبیای الهی و ائمه است، ما به خود می بالیم که خداوند با وجود کم لیاقتی مان ما را سر سفره شهدا قرار می دهد، تا خودمان ایفای نقش کنیم و در این مسیر اگر کوتاهی از ما سر بزند از ناکارآمدی خود ماست.

شایان ذکر است؛ یادواره شهدای دانش آموز و معلم حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان با حضور وزیر و جمعی از اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور، جمعی از مسئولان استان، خانواده معظم شهدا و جانبازان و...در دانشگاه فرهنگیان استان کرمان برگزار شد، این برنامه با رونمایی کتاب "راز صبح" با محور زندگی و شهادت شهید حاج شیخ علی ایرانمنش مدیر کل اسبق آموزش و پرورش استان، اجرای سرود دانش آموزی، رونمایی از اثر هنری جمعی از هنرجویان هنرستان فرهنگیان کرمان، مداحی و ...همراه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha