چهارمین جشنواره رسانه و عدالت کرمان با پیام رئیس قوه قضائیه خاتمه یافت

چهارمین جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان با پیام رئیس قوه قضاییه و حضور معاون منابع انسانی قوه قضاییه، اعضای شورای قضایی، برخی مدیران اجرایی، اصحاب رسانه استان کرمان و معرفی افراد برگزیده به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) و به نقل از میزان؛ چهارمین جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان با پیام حجت الاسلام‎ و المسلمین محسنی اژه‌ ای، رئیس قوه قضاییه و معرفی افراد برگزیده به کار خود پایان داد.

در ابتدای این جشنواره که با حضور محمدباقر الفت معاون اول قوه قضاییه، اعضای شورای قضایی و برخی مدیران اجرایی و اصحاب رسانه استان کرمان برگزار شد، متن پیام رئیس قوه قضاییه قرائت شد.

متن پیام رئیس قوه قضاییه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تلفیق قدرت قلم، هنر و رسانه با عظمت مفهوم عدالت، راهبردی نوین و پیشرو در راستای توسعه احساس برابری در جامعه است که می‌ تواند به رشد هر ایرانی و ارتقای سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی کمک کرده و قوه قضاییه را در مسیر مهم و راهبردی تحول و تعالی یاری نماید.

ایجاد زمینه‌ های پیشگیری اصولی از جرایم و آسیب‌ های اجتماعی، توسعه رضایت عمومی از خدمات عدلیه، احیاء حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌ های مشروع، با استفاده از همین ظرفیت، تقویت خواهد شد.

رسانه‌ ها و اهالی محترم رسانه، با اقدامات تخصصی می‌ توانند همراه و همکار و همچنین منتقد و هشدار دهنده به عدلیه در راستای اقدامات مهم اجتماعی باشند.

چنانچه تعامل و همراهی رسانه و دستگاه قضایی تقویت شود، زمینه‌ ای فراهم خواهد شد؛ تا داده‌ های متکثر و متنوع موجود در عدلیه با هنرنمایی اصحاب رسانه، بر لوح اندیشه‌ ها چنان به یادگار بماند که در نهایت منجر به توسعه آگاهی‌ های حقوقی مردم شده و از بروز مشکلات قضایی برای شهروندان عزیز جلوگیری نماید.

بدون شک دستگاه قضایی در تعامل با رسانه‌ ها می‌ تواند ضمن انعکاس اقتدار خود در برخورد با هرگونه ظلم و فساد، تجلی رافت و عدالت اسلامی و حمایت قانونمند از مظلومان و مستضعفان باشد و از این رهگذر، معنای حقیقی دفاع از آزادی‌ های مشروع مردم و تامین حقوق شهروندی آحاد جامعه رقم خواهد خورد.

دادگستری استان کرمان با ابتکار برگزاری جشنواره "رسانه و عدالت" در تحقق این راهبرد و همچنین توصیه رهبر حکیم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در خصوص لزوم تقویت تصویر رسانه‌ ای دستگاه قضایی، اقدامی را انجام داده است؛ که می‌ تواند با همکاری مرکز رسانه قوه قضاییه به عنوان یک نمونه و الگو در سطح سایر استان‌ ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

در این مجال از همت متعالی تمامی دست اندرکاران برگزاری این جشنواره، به ویژه رئیس کل محترم دادگستری استان کرمان و همکاران محترم ایشان تقدیر نموده و تداوم توفیقات همگان را از درگاه الهی مسئلت می‌ نمایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha