افزایش سهم استان کرمان در تولید ملی

استاندار کرمان گفت: افزایش سهم استان کرمان در تولید ملی حاصل همت همه فعالان اقتصادی است؛ که بطور کاملا هدفمند و سازمان یافته پیگیری شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ نود و ششمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع "بررسی نحوه استفاده از ظرفیت‌ های قانونی جهت ایجاد شغل در حوزه اصناف" صبح شنبه ۱۹ اسفندماه برگزار شد.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در این جلسه با ارج نهادن همت خیران و فعالان اقتصادی گفت: استان کرمان از سوی دبیرخانه کشوری شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در زمینه جلسات منظم، رتبه برتر را کسب کرده و همچنین اتاق بازرگانی کرمان رتبه اول کشوری در بخش آموزش را دارد.

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال اصناف توزیع مناسبی نداریم و دچار چالش هستیم، سوپرمارکت‌ ها بخش اعظمی از صنوف را تشکیل می‌ دهند.

استاندار کرمان، مهارت‌ آموزی در حوزه اشتعال را مهم دانست و افزود: نرخ اشتغال در بعضی فصول سال به دلیل کشاورزی نوسان دارد، چون بیشتر اشتغال شهرستان‌ های استان در حوزه کشاورزی است.

فداکار با بیان اینکه در بعضی مشاغل هیچ آموزشی وجود ندارد، تصریح کرد: با کمک فنی و حرفه‌ ای و شرکت‌ ها، دوره‌ های مهارت‌ آموزی مشاغل آغاز شده که به ایجاد ظرفیت‌ های اشتغال کمک می‌ کند.

وی، کاهش رتبه کسب و کار استان را حاصل همفکری و هم‌ افزایی همه دستگاه‌ های اجرایی دانست: فعالان حوزه اقتصادی در ارزیابی دستگاه‌ های دخیل در حوزه کسب و کار و هماهنگ کردن آنها کار بزرگ و سختی را برعهده داشته و تا الان پیشرفت خوبی دارد.

استاندار کرمان با بیان اینکه موافق هستیم که نظارت بر بازار به اتاق اصناف واگذار شود، خاطرنشان ساخت: در تولید ملی، سهم استان کرمان از ۳ و یک دهم درصد به ۴ رسیده است، که این حاصل همت همه فعالان اقتصادی است که بطور کاملا هدفمند و سازمان یافته پیگیری شده است.٫ استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha