بررسی زمینه های همکاری کرمان و بنگلادش

در دیدار سفیر بنگلادش با استاندار کرمان؛ زمینه همکاری روابط اقتصادی کرمان و بنگلادش بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار صبح امروز شنبه ۱۹ اسفند ماه در دیدارِ سفیر بنگلادش از ویژگی‌ های تاریخی و فرهنگی مشترک دو کشور نام برد و گفت: در یک دوره تاریخی مرزهای جغرافیایی میان دو کشور ایران و بنگلادش وجود نداشت و هم دین اسلام توسط ایرانیان به این کشور منتقل شد و هم زبان فارسی.

وی بیان کرد: گسترش روابط با کشورهای همسایه از برنامه‌ های جمهوری اسلامی ایران در دولت فعلی است، استان کرمان هم ظرفیت‌های بالایی دارد که بر گسترش روابط اقتصادی می‌ تواند کمک کند.

استاندار کرمان به پسته، خرما و محصولات جالیزی خارج از فصل به عنوان محصولات صادراتی استان کرمان اشاره و ابراز کرد: در حوزه معدنی هم، کرمان استان منحصر بفردی است، بزرگترین ظرفیت مس کشور، ۷۰ درصد کرومیت کشور و ظرفیت بالای سنگ‌ آهن را در کرمان داریم.

‌فداکار تصریح کرد: تفاهم‌ نامه‌ هایی که در گذشته در سفر وزرای امور خارجه دو کشور منعقد شده، می‌ تواند دنبال شود و اتاق بازرگانی واسط استان کرمان و بازرگانان باشد.

وی به ظرفیت‌ های گردشگری استان کرمان و ۱۰ اثر ثبت جهانی آن نبز اشاره داشت و از سفیر بنگلادش دعوت کرد: تا از آنها و ظرفیت‌های صنعتی استان کرمان دیدن کند.٫ استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha