بسیاری از خسارات موجود در کشور بعلت ضعف در حوزه آموزش است

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: متاسفانه بسیاری از خسران و خسارت در کشور بعلت ضعف در حوزه آموزش است که باید بسترهای لازم فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، سردار یعقوب سلیمانی روز یک شنبه(۲۰ اسفندماه)در سفر یک روزه به استان زنجان در آیین افتتاح اتاق نمادرس جمعیت هلال احمر شهرستان زنجان اظهار کرد: باید بسترهای لازم برای آموزش، کمک به انسان ها و بشریت فراهم باشد.

وی افزود: متاورس(نمادرس) بازدید مجازی از حوادث و سوانح و از جالب‌ترین تجربه در آموزش عملی برای آمادگی در برابر مخاطرات و امدادرسانی است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امروزه  هراندازه آموزش توسعه باید تاب آوری جامعه  بالا میرود و خسران و خسارت در کشور کاهش می یابد، گفت: متاسفانه بسیاری از خسران و خسارت در کشور بعلت ضعف در حوزه آموزش است که باید بسترهای لازم فراهم شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه این بستر جدید را در آموزش جمعیت هلال احمر از دانش آموزان، نوجوانان و مدارس شروع کردیم،بیان کرد: امروزه در جهت تقویت آموزش حرفه ای، پیشرفته و بروز نیاز داشته و باید بومی سازی شود.

وی با بیان اینکه  امیدواریم جمعیت هلال احمر به موقعیتی برسد که تمام توان خود را معطوف در جهت خدمت به مردم و بشریت کند، گفت: هراندازه از جهت تجهیزات،علم و آموزش قوی باشیم برکات خود را در جامعه نمایان میکند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به حوادث رخ داده شده غزه بیان کرد: هراندازه فریادی از کنوانسیون ژنو داده میشود ولی هیچ دادرسی نیست بنابراین باید توان را بالابرد تا انسانیت و بشریت در امن و امان باشد.


گفتنی است: در این اتاق مجازی نمادرس با استفاده از عینک های سه بعدی واقعیت مجازی (VR)، دانش آموزان در شرایطی شبیه سیل یا زلزله واقعی قرار می‌گیرند و نحوه رویارویی با حوادث و مخاطرات از جمله پناهگیری و خروج اضطراری با رویکرد مانور زلزله و یا سیلاب را آموزش می‌بینند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha