جوانان دادرس پشتیبان عملیات‌ های امدادی می‌ شوند

دبیر کل جمعیت هلال‌ احمر در آیین اختتامیه طرح دادرس پیشرفته پسران در کرمان، از آموزش اسکان و تغذیه اضطراری ۲۰ هزار جوان عضو با هدف پشتیبانی عملیات‌ های امدادی تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ یعقوب سلیمانی در آیین اختتامیه دوره طرح دادرس پیشرفته پسران منطقه جنوب‌ شرق کشور بر تکثر و افزایش آموزش‌ های همگانی برای عموم مردم و آموزش‌های تخصصی برای اعضای هلال احمر تاکید و اظهار کرد: باید به نقطه‌ ای رسید، که در هر خانه یک امدادگر حضور داشته باشد.


وی در این مراسم که در گلزار شهدا و در جوار مزار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، گفت: شهادت حاج قاسم مکتب حاج قاسم را ماندگار کرد. حاج قاسم دنبال نشان دادن خودش نبود، دنبال نشان دادن خدا بود. حاج قاسم مجاهدت می‌ کرد برای گمنامی و در هیچ صحنه‌ ای زندگی خودش و نفع خودش را نمی‌ دید. این ویژگی‌ ها ارزش‌ هایی است، که بسیاری از امدادگران و نجاتگران هلال احمر از آن برخوردار هستند.


دبیر کل جمعیت هلال احمر ادامه داد: ۱۵۳ هزار شهید دفاع مقدس در سن ۱۴ تا ۲۳ سالگی به شهادت رسیدند. جنگ را جوانان به پیروزی رساندند و بنابراین باید به جوان‌ ها فرصت داد.

جوانان دادرس پشتیبان عملیات‌ های امدادی می‌ شوند


رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر نیز در این مراسم توضیح داد: از این پس در حوادث به غیر از سازمان امداد و نجات مجموعه جوانان با برپایی اردوگاه اسکان اضطراری در پشتیبانی نجاتگران فعال خواهند بود.


دکتر محمد گل فشان، بیان کرد: بنا بر این است که ۳ هزار جوان دختر و پسر را در مجموع این دوره‌ ها در ۴ منطقه شمال‌ غرب، شمال‌ شرق، جنوب‌ غرب و جنوب‌ شرق آموزش دهیم، که امروز آموزش ۳ روزه پسران و هفته گذشته آموزش دختران منطقه جنوب‌ شرق کشور در استان کرمان انجام شد.

وی افزود: این ۳ هزار نفر پس از بازگشت به استان خود تیم‌ های زیرمجموعه‌ ای را در شعب تشکیل می‌ دهند، تا در پایان سال جاری ۲۰ هزار جوان آموزش دیده در بخش اسکان و تغذیه اضطراری در سوانح آماده به خدمت باشند.


رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌ احمر ادامه داد: در دوره‌ دختران و پسران کرمان استان‌ های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس، یزد، اصفهان و خراسان جنوبی حضور داشتند.


گل فشان تاکید کرد: با آمادگی ۲۰ هزار جوان در سراسر کشور تا پایان سال، دوره‌ های تکمیلی و آموزش‌ های تخصصی کشوری از سال آینده در سراسر کشور و با همین تقسیم‌ بندی برگزار خواهد شد.


همچنین مصطفی آیت الهی موسوی معاون عمرانی استانداری کرمان از جمعیت هلال احمر در پاسخ سریع و مناسب به حوادث و سوانح قدردانی و خاطرنشان کرد: بر خلاف نظر عموم هموطنان که کرمان را استانی کویری و گرم و خشک می‌ دانند، در این استان ۲۰۰ گردنه برف‌ گیر داریم.

وی افزود: بنابراین علاوه بر امدادرسانی در سیل‌ های خارج از فصل در جنوب و زلزله‌ خیز بودن پهنه استان، به همت هلال احمر عملیات‌ های زمستانه و کوهستانی متعددی انجام می‌ شود.

شایان ذکر است؛ آیین اختتامیه طرح دادرس پیشرفته پسران منطقه جنوب‌ شرق کشور در گلزار شهدای کرمان با حضور دبیر کل جمعیت هلال احمر، رئیس سازمان جوانان، رئیس سازمان امداد و نجات و جوانان شرکت‌ کننده در این دوره برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha