کرمان؛ دارای رتبه چهارم امنیت سرمایه گذاری کشور

دبیر شورای اشتغال و سرمایه گذاری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: کرمان با وجود مولفه ها و داده های آماری رتبه بندی دستگاه ها، رتبه چهارم امنیت سرمایه گذاری کشور را کسب کرده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدرضا وحیدی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان گفت: رتبه فضای کسب و کار استان کرمان از رتبه ۳۱ در سال گذشته به رتبه ٤ کشور رسیده و ارتقا یافته است .

وی با بیان اینکه امنیت سرمایه گذاری توسط مرکز پژوهش های مرکز شورای اسلامی رصد می شود؛ اظهار داشت: کرمان با وجود مولفه ها و داده های آماری رتبه بندی دستگاه ها، رتبه چهارم امنیت سرمایه گذاری کشور را کسب و حفظ کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان؛ افزود : استان کرمان بر اساس آخرین پایش محیط کسب و کار صورت گرفته در سطح کشور پس از استان های خوزستان، قم و زنجان در جایگاه چهارم استان های کشور قرار گرفته است.

وحیدی ادامه داد: نمره استان کرمان در امنیت سرمایه گذاری به نسبت سال‌ های گذشته نیز بهتر شده، در ثبات مقررات اجرایی و عملکرد دولت و فرهنگ وفای به عهد وضعیت ما مناسب تر شده است؛ اما در شفافیت و سلامت اداری نیاز به اقدامات بیشتری داریم.

دبیر شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان تصریح کرد: استان کرمان در متوسط تمامی این شاخص ها در رتبه چهارم کشور قرار گرفته است؛ اما باید با انجام اقدامات بیشتر به رتبه اول کشور تبدیل شویم.

وحیدی تاکید کرد: بایستی شرایط سرمایه گذاری بهتر شود و به سمت سرمایه گذاری، تولید و درآمدزایی برای مردم برویم و امیدوارم سال آینده وضعیت ارتقای درآمد سرانه مردم استان نیز بهتر شود.

وی بیان کرد: با راهبری و تلاش استاندار کرمان، معاون اقتصادی و دستگاه های اجرایی برنامه هایی در استان تدوین کردیم, که وضعیت استان را رو به بهبود نهاده و نشان می دهد و اگر دستگاه های اجرایی پای کار باشند اقدامات خوبی در راستای توسعه پایدار استان اتفاق می افتد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان؛ افزود: استان کرمان ٤ درصد کل جمعیت و ۳.۸ درصد افراد بالای ۱۵ سال کشور را دارا است.

وحیدی اضافه کرد: ۸۸ هزار و ۵۵۵ نفر بیکار در استان داریم که حدود ۴.۳ دهم درصد از بیکاران کشور را شامل می شود و نرخ بیکاری زنان استان کرمان بیش از متوسط کشوری و این آمار در مردان کمتر است؛ همچنین نرخ بیکاری جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال استان کرمان بیش از متوسط کشوری است.

وی خاطرنشان ساخت: علت این موضوع، سهم بالای بخش کشاورزی در اقتصاد استان بوده و در این زمینه جوانان وارد این بخش نشدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha