کد خبر: 214458
۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۱۹
رسانه‌ ها ابزار فرهنگ سازی جامعه هستند

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان، گفت: در واقع رسانه‌ها در هر جامعه به عنوان ابزار فرهنگ پذیری می‌ توانند افراد را نسبت به یکدیگر در رعایت قوانین و مقررات ، جامعه‌ پذیر کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ جواد خواجه‌ پور در نشست خبری با اصحاب رسانه سیرجان، ضمن تقدیر از زحمات رسانه‌ های شهرستان در انعکاس به موقع اخبار و رویدادهای امنیتی و آگاه سازی شهروندان، گفت: نقش رسانه‌ ها در ارتقا فرهنگ پیشگیری و کنترل جرائم مهم است.

وی افزود: برای پیشگیری از جرائم خشن باید در سطح جامعه اطلاع رسانی شده و آموزش‌ های جدی و گسترده‌ تری صورت گیرد.

فرمانده انتظامی سیرجان با تشریح اجرای طرح تامین نظم و امنیت ماه مبارک رمضان، تعطیلات نوروز و چهارشنبه آخر سال از شهروندان درخواست کرد: در رعایت مقررات رانندگی و پیشگیری از جرائم و سرقت همکاری بیشتری داشته باشند.

سرهنگ جواد خواجه‌ پور در ادامه با اشاره به افزایش کشف ۷ درصدی سرقت و دستگیری ۱۹ درصدی مجرمان در حوزه‌ های مختلف نسبت به سال قبل، تصریح کرد: در ۱۱ ماه گذشته ۶ باند سرقت در شهرستان سیرجان شناسایی و متلاشی شده است.

وی همچنین با تشریح ۵۳ درصدی نظارت پلیس بر اماکن عمومی و صنفی و ۱۰۸۱ مورد تذکر صنفی به متخلفان ، به کاهش ۲۴ درصدی تصادفات درون شهری و ۱۱ درصدی تصادفات برون شهری اشاره و بیان کرد : افزایش ۷۰ درصدی کشف مواد مخدر از دیگر تلاش‌های شبانه روزی ماموران انتظامی شهرستان است؛ که به طور مستقیم و غیر مستقیم بر کاهش جرائم ، اعتیاد و خانمان سوزی خانواده‌ ها نقش دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha