اجرای راهبرد ویژه کاهش تصادفات در محورهای حادثه خیز کرمان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، تشدید کنترل و نظارت پلیس در معابر درون شهری و محورهای مواصلاتی استان را مهم دانست و افزود: طرح جامع استقرار واحدهای امدادی و انتظامی و همچنین طرح راهبرد ویژه کاهش تصادفات جاده‌ ای در محورهای حادثه‌ خیز استان اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید مصطفی آیت‌ اللهی موسوی صبح سه‌ شنبه ۲۲ اسفند ماه در جلسه ستاد پیشگیری و کاهش تصادفات استان، عنوان کرد: برنامه‌ ریزی‌ های زیادی برای سفرهای نوروزی انجام شده و گزارش وضعیت ترددها از سوی راهداری شمال و جنوب، روزانه به تهران ارسال شده است.

وی تشدید کنترل و نظارت پلیس در معابر درون شهری و محورهای مواصلاتی درون استان را مهم دانست و افزود: طی هماهنگی با دادستانی بدون اغماض با رانندگان متخلف برخورد خواهد شد و با توافق شهرداری و فرمانداری از نیروهای کمکی پلیس در ایام نوروز استفاده می‌شود.

معاون عمرانی استاندار کرمان افزود: از تمام امکانات موجود به منظور اصلاح نقاط پرتصادف با اولویت اقدامات کم‌ هزینه و زودبازده استفاده شده است و نقاط پرتصادف با تقویت تابلوها و نصب بنرها به ویژه در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر اصلاح شده است.

موسوی اظهار داشت: طرح جامع استقرار واحدهای امدادی و انتظامی و همچنین طرح راهبرد ویژه کاهش تصادفات جاده‌ ای در محورهای حادثه‌ خیز اجرایی شده و لازم است فرمانداران خودروی مورد نیاز را به همراه راننده از طریق ادارات مستقر در شهرستان‌ها در اختیار پلیس راه و راهور قرار دهند.

وی به اهمیت خدمات در ورودی و خروجی شهرها اشاره و ابراز داشت: شهرداری‌ های استان و واحدهای آتش‌ نشانی برای خدمت‌ رسانی آمادگی لازم را داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار کرمان، عنوان داشت: اطلاع‌ رسانی مناسب و به موقع شرایط جوی در محورهای مواصلاتی توسط اداره هواشناسی و از طریق صدا و سیما انجام شده است، همچنین زیرساخت‌ های ارسال پیامک توسط کارگروه ترویج فرهنگ ترافیک استان با مضمون ایمنی برای کاهش تصادفات از طریق اداره کل مدیریت بحران استانداری و شرکت ارتباطات فراهم شده است.

موسوی افزود: استفاده از ظرفیت نیروهای بسیج به عنوان همیاران پلیس جهت کمک به پلیس راهور فراجا در کمیسیون ایمنی مطرح و برای اجرایی شدن صحبت شد.

وی بیان داشت: ۲۶ مصوبه در طول جلسات ستاد پیشگیری و کاهش تصادفات استان داشتیم؛ که تاکنون ۱۴ مصوبه اجرایی و بقیه در حال انجام است، ۱۴ جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان با ۱۱۲ مصوبه هم تشکیل شده که ۶۷ مصوبه اجرا شده و بخشی در حال اجراست.

معاون عمرانی استاندار کرمان در خصوص میزان اصلاح نقاط حادثه‌ خیز استان کرمان خاطرنشان ساخت:‌ سال گذشته ۱۳۹ نقطه حادثه‌ خیز در جاده‌ های استان شناسایی شد؛ که ۷۰ نقطه رفع و ۶۹ نقطه باقی مانده و در حال اجراست. در سال جاری نیز ۶۹ نقطه جدید مشخص شده که ۲۸ نقطه آن رفع خطر شده و ۴۱ نقطه در حال انجام است./ استانداری کرمان

اجرای راهبرد ویژه کاهش تصادفات در محورهای حادثه خیز کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha