بهره برداری از ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کمیته امداد استان کرمان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان، گفت: به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری ۳۰۰ طرح نیروگاه خورشیدی ویژه مددجویان کمیته امداد استان کرمان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ ناصر عسکری نژاد در آیین افتتاح نمادین ۱۰۰ طرح از این نیروگاه‌ های خورشیدی در روستای جمیل آباد شهرستان بافت که با حضور جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، با بیان اینکه این نیروگاه‌ های پنج کیلوواتی خورشیدی که به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری و سالروز تاسیس کمیته امداد افتتاح و وارد مدار شده‌ اند، گفت: برای راه‌ اندازی این نیروگاه‌ ها در مجموع بیش از ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: پنل‌ های خورشیدی یکی از راه‌ های اشتغال‌ زایی و خودکفایی مددجویان کمیته امداد است و این طرح در راستای سیاست اصلی کمیته امداد یعنی توانمندسازی دائمی محرومان و ایجاد خودکفایی و استقلال مالی برای مددجوها انجام می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان بیان کرد: در راستای اجرای طرح نیروگاه‌ های خورشیدی، مددجویان واجد شرایط جهت اجرای طرح به شرکت‌ های توزیع برق معرفی می‌ شوند تا شرایط مددجو از نظر فنی مانند استحکام ساختمان برای نصب پنل خورشیدی روی پشت‌ بام یا کفایت زمین خالی در روستاها و همین‌ طور مستعد بودن منطقه جغرافیایی برای دریافت تابش نور خورشید تأیید شود.

عسکری نژاد اظهار کرد: با اجرای طرح نیروگاه‌ های خورشیدی هر خانوار مددجوی کمیته امداد به‌طور میانگین ماهانه بیش از ۳ میلیون تومان درآمد دارد که در ادامه نیز افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به افتتاح ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس ۵ کیلوواتی مددجویان کمیته امداد در استان کرمان؛ خاطرنشان ساخت: توانمندسازی و تقویت استقلال اقتصادی و اجتماعی خانواده‌ های تحت حمایت و تقویت احساس کرامت و عزت نفس جامعه هدف از جمله دستاوردهای این طرح است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha