۱۲۳ مجروح حادثه کرمان زیرپوشش جانبازی قرار گرفتند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با بیان اینکه بعد از انفجار حادثه تروریستی آمار کل شهدای استان کرمان به ۶ هزار و ۶۷۹ نفر رسید، گفت: ۱۲۳ نفر از مجروحان این حادثه زیرپوشش جانبازی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سعید ایرانمنش در نشست خبری به مناسبت روز شهدا؛ اظهار کرد: انفجار تروریستی ۱۳ دی‌ ماه کرمان، ۹۶ شهید داشت، که ۱۵ نفر از آنها از اتباع افغانستانی هستند و ۱۲۳ نفر از مجروحان این حادثه زیرپوشش جانبازی قرار گرفتند.

وی افزود: حدود ۳۵۰ در این حادثه مصدوم شدند؛ که باید مراحل قانونی برای تحت پوشش قرار گرفتن آنها طی شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: آمار نهایی شهدا و جانبازان استان کرمان، بعد از انفجار تروریستی گلزار شهدا به ۶ هزار و ۶۷۹ نفر رسیدند , ۲۱ هزار و ۵۰۹ نفر جانباز در این استان زندگی می کنند، که ۱۷۹ نفر از این تعداد جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند.

ایرانمنش افزود: یادواره کشوری شهدای غریب طی سال آینده برگزار می شود. شهدای غریب شهدایی هستند که در اسارت به شهادت رسیده اند.

وی ابراز داشت: استان کرمان ۳۲ شهید غریب دارد و طبق آمار جوان ترین شهید غریب شهید صادق‌زاده اهل زرند کرمان است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان ابراز داشت: ۵۷ هزار و ۵۰۰ نفر با عنوان خانواده شهدا و ایثارگران تحت پوشش بیمه درمان بنیاد شهید قرار دارند.

ایرانمنش؛ بیان کرد: همچنین سه هزار نفر از خانواده شهدای فرهنگی و ایثارگران طی سال گذشته از نظر سلامت پایش شده‌ و حق پرستاری ۳۲۰ نفر از افراد تحت پوشش این نهاد تایید شده است.

وی از واگذاری ۵۹۰ زمین به ایثارگران و معرفی هزار و ۳۴۰ نفر از این قشر برای دریافت تسهیلات مسکن در استان کرمان طی سال گذشته خبر داد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان ادامه داد: در دوران کرونا هشت شهید در استان کرمان در دوران شیوع ویروس مهلک کرونا ثبت شده است.

ایرانمنش به بررسی هزار و ۸۸۰ پرونده ایثارگری طی سال قبل در کرمان اشاره و تصریح کرد: سال گذشته بانک اطلاعات فرهنگی خانواده شهدا در کرمان به روزرسانی و اشکالات این سیستم رفع شد.

وی خاطرنشان ساخت: در طول چهار سال ۹۰۰ ازدواج در گلزار شهدای کرمان برگزار شده است و در این مدت از ۷٠ کشور برای زیارت مزار حاج قاسم به گلزار شهدا آمده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha