خبر خوش استاندار کرمان به خانواده‌ های چهارقلوها

استاندار کرمان از تأمین منابع مالی به منظور ساخت مسکن برای خانواده‌ های دارای فرزند چهارقلو خبر داد و گفت: با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی، برای خانواده‌ های دارای فرزند چهارقلو زمین اختصاص یافته و کمک می‌ کنیم با منابع غیردولتی ساخت و ساز انجام شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار در شورای مسکن استان کرمان، بر ضرورت تأمین زیرساخت برای پروژه‌ های نهضت ملی مسکن تاکید و بیان کرد: ما زمین را واگذار می‌ کنیم، اما بخش مهم زیرساخت‌ هاست؛ که باید آماده شده و هر چه سریع‌ تر کار شروع شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ساخت و ساز بلافاصله بعد از واگذاری زمین باید آغاز شود، افزود: پس از واگذاری زمین، برای ساخت و ساز مهلت سه ماهه تعیین و ارزیابی شود، تا به افرادی که ساخت و ساز را شروع نکرده‌ اند، اخطار بدهند و زمین به فرد دیگری واگذار شود.

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه باید حرکت مردم به سمت ساخت و ساز زمین‌ ها باشد، گفت: ظرفیتی ایجاد شده و باید کمک کنیم تا مردم ساخت و ساز را شروع کنند و چالش به وجود نیاید.

فداکار در ادامه با اشاره به پروژه مسکن ستاد اجرایی فرمان امام(ره)؛ گفت: قرارداد میان ستاد فرمان اجرایی امام(ره) با وزارت راه و شهرسازی است و متأسفانه برای استان گرفتاری ایجاد کرده است، اما پیگیریم تا مشکل حل شود.

وی از تأمین منابع مالی به منظور ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای فرزند چهارقلو خبر داد و تصریح کرد: با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی، برای خانواده‌ های دارای فرزند چهارقلو زمین اختصاص یافته و کمک می‌ کنیم با منابع غیردولتی ساخت و ساز انجام شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان نیز با بیان اینکه در استان کرمان عمده زمین‌ های طرح نهضت ملی مسکن واگذار شده یا آماده واگذاری است، اظهار داشت: در کرمان زمین‌ ها را واگذاری می‌ کنیم و لازم است تسهیلات بانکی سرعت بگیرد؛ تا ساخت و ساز انجام شود.

شایان ذکر است؛ در این جلسه که با حضور مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان و جمعی دیگر از اعضای شورای مسکن برگزار شد، گزارش اقدامات صورت گرفته برای واگذاری زمین‌ های طرح نهضت ملی مسکن در استان ارائه و بر تسریع در اجرای عملیات واگذاری و شروع ساخت و ساز توسط مردم تأکید شد.

موضوع اختصاص زمین به پارک علم و فناوری از دیگر مواردی بود، که در شورای مسکن استان مطرح و مقرر شد؛ از سوی اداره کل راه و شهرسازی، زمینی واقع در محدوده دانشگاه آزاد کرمان در اختیار پارک علم و فناوری استان قرار گیرد.

همچنین در پایان جلسه مقرر شد، مسائل مربوط به تسهیلات طرح ملی مسکن و بانک‌ ها در جلسات آتی با حضور مدیران شعب مطرح و پیرامون آن تصمیم‌ گیری شود./ استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha