آزادی ۳۱۴ زندانی جرائم غیر عمد استان کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با احتساب ۳۵ نفر دیگر؛ در مجموع تعداد آزاد شدگان جرائم غیر عمد در استان کرمان به ۳۱۴ نفر خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در آخرین جلسه ستاد دیه استان کرمان، ضمن تشکر از اقدامات ستاد دیه در زمینه آزادسازی زندانیان اظهار داشت: مقدمات برگزاری جشن‌ های گلریزان در ماه مبارک رمضان از سوی ستاد دیه استان اندیشیده شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در ابتدای ماه مبارک رمضان و در آستانه سال جدید هستیم؛ امیدواریم بتوانیم زمینه آزادی زندانیان بیشتری فراهم شود و لازم است هماهنگی‌ هایی میان دستگاه‌ های متولی انجام پذیرد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان افزود: نیاز به همکاری تمام دستگاه‌ ها در زمینه جلب مشارکت مردم و کمک‌ های خیرین است و همچنین در این راستا نیاز به فرهنگسازی بوسیله سازمان صدا و سیما نیز هست.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ موضوع آزادی زندانیان غیرعمد در دستور کار قرار گرفت و با احتساب ۳۵ نفر دیگر، در مجموع تعداد آزاد شدگان جرائم غیر عمد در استان کرمان به ۳۱۴ نفر خواهد رسید.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان نیز گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۷۹ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌ های استان آزاد شدند.

سید حجت‌ الله موسوی قوام تصریح کرد: نهایتا بیش از ۲۱۱ میلیارد تومان شکات از بدهی خود گذشت کردند، بیش از ۳ میلیارد تومان آورده خانواده‌ های مددجویان بود و از محل کمک‌ های خیرین بیش از ۱۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان ساخت: از تعداد ۲۷۹ نفر آزاد شده‌ ها، ۲۷۰ نفر مرد و ۹ نفر زن هستند؛ که به‌ دلیل بدهکاری دیه تصادفات فقط یک نفر در زندان به سر می‌ برد و با تلاش‌ های ستاد دیه استان ۳۵ درصد آزادی‌ های محکومین جرائم غیرعمد بیشتر از سال قبل است. / دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha