تقسیم وام‌ های تکلیفی در بخش‌ های حمایتی

دبیر شورای هماهنگی بانک‌ های استان کرمان؛ لزوم تقسیم وام‌ های تکلیفی در بخش‌ های حمایتی به بانک‌ های مستقر در سطح شهرستان‌ ها جهت کاهش فشار کاری را مطرح و تاکید کرد: رویکرد ما آن است، که بانک‌ ها در توسعه استان نقش داشته و با تولید و مردم در رفع نیاز مالی همراهی کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ عبدالله آبسواران در شورای هماهنگی بانک‌ های استان کرمان؛ عنوان کرد: با اعلام و معرفی پرونده‌ های وام‌ های تبصره‌ ای در ابتدای سال، برنامه‌ ریزی بهتری می‌ توان جهت پرداخت و افزایش درصد تحقق آنها طی سال داشت.

وی، لزوم تقسیم وام‌ های تکلیفی در بخش‌ های حمایتی به بانک‌ های مستقر در سطح شهرستان‌ ها جهت کاهش فشار کاری را مطرح و تاکید کرد: رویکرد ما آن است که بانک‌ ها در توسعه استان نقش داشته و با تولید و مردم در رفع نیاز مالی همراهی کنند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌ های استان کرمان، افزود: در بخش تسهیلات تکلیفی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۲۹ هزار و ۴۷۲ فقره وام معادل ۲ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

آبسواران ادامه داد: در بخش وام‌های ازدواج نیز ۷۰ درصد متقاضیان، تسهیلات را دریافت کرده‌اند و در این زمینه حدود ۵.۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی خاطرنشان ساخت: در مجموع سه بخش مسکن خودمالکی روستایی، خودمالکی شهری و مسکن حمایتی، ۶۱ هزار و ۶۱۶ واحد معرفی شده که ۴۱ درصد آن محقق شده و بخش اعظم آن مرتبط با بانک مسکن است.

شایان ذکر است، طبق گزارش دبیرخانه شورای هماهنگی بانک‌ های استان کرمان، سال جاری و تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲، منابع بانک‌ های استان ۳۳ درصد و مصارف آنها ۳۷ درصد رشد داشته است؛ که نسبت مصارف به منابع یک سال گذشته را نسبت به سال قبل افزایش داده و به ۸۴ درصد رسیده است.

در بخش تسهیلات تکلیفی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ۲۹ هزار و ۴۷۲ فقره وام معادل ۲ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

در بخش وام‌های ازدواج نیز ۷۰ درصد متقاضیان، تسهیلات را دریافت کرده‌ اند و در این زمینه حدود ۵.۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

در بخش تبصره ۱۸(صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی، کمیته امداد، مشاغل خانگی و تسهیلات جزء ۳ بند ب) در مجموع سهمیه بانک‌ های استان ۱۱ هزار میلیارد تومان بوده که ۸۳ درصد پرداخت شده است.

در مجموع سه بخش مسکن خودمالکی روستایی، خودمالکی شهری و مسکن‌ حمایتی، ۶۱ هزار و ۶۱۶ واحد معرفی شده که ۴۱ درصد آن‌ محقق شده و بخش اعظم آن مرتبط با بانک مسکن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha