قوی ترین صنعت در استان کرمان فولاد و زغال‌سنگ است

استاندار کرمان گفت: قوی ترین صنعت در استان فولاد و زغالسنگ است و با تلاش هیات امنای تامین اجتماعی مجددا مصوبه‌ای برای واگذاری سهام گذاشته شد، اما باید فرآیند اجرایی قیمت‌ گذاری شود و سپس با صدر تامین تهاتر شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار در شورای برنامه‌ ریزی و توسعه استان با قدردانی از زحمات یک سال گذشته دستگاه‌ های اجرایی استان اظهار داشت: اگر استان در حوزه کسب و کار، تولید، سرمایه‌ گذاری و مولدسازی رتبه‌ ای را کسب کرده، حاصل تلاش‌ های همه بوده است و کار گروهی و جمعی است که به نتیجه خواهد رسید.

وی همچنین از پشتیبانی دستگاه‌ های اجرایی در ارتباط با خانواده‌ شهدا و جانبازان حادثه تروریستی و همچنین حضور پررنگ در انتخابات قدردانی و بیان کرد: با توجه به ایام پایانی سال، دستگاه‌ها توجه لازم را داشته باشند که اگر تخصیصی به دستگاه می‌ رسد، هماهنگی انجام شود و حضور کارکنان مالی دستگاه‌ ها ضروری است.
استاندار کرمان با بیان اینکه امنیت دستگاه‌ های اجرایی در ایام تعطیلات مهم است، افزود: در شورای تامین نیز اعلام شده که مدیر دستگاه در قبال هر اتفاقی مسئول است، لذا باید امنیت در ایام تعطیل برقرار شود و پاسخگو خواهد بود.
فداکار تصریح کرد: دستگاه‌ هایی که در سال گذشته در جذب اعتبارات کوتاهی کرده بودند، امسال تخصیص کمتری به آنها تعلق گرفته است، اعتبار نباید بدلیل کوتاهی برگردانده شود و تاکنون به غیر از یک دستگاه هیچ اعتبار دیگری برنگشته است.
فداکار به اهمیت صنعت زغالسنگ هم اشاره داشت و گفت: زغالسنگ یک چالش جدی در تولید دارد و باید سرمایه‌گذاری و نوسازی شود که هم کمیت تولید و هم کیفیت تولید بالاتر رود.
وی با بیان اینکه معدن زغالسنگ برای مردم است که بیش از ۲ هزار نفر نیروی انسانی و بازنشسته دارد، گفت: قوی ترین صنعت در استان فولاد و زغالسنگ است و با تلاش هیات امنای تامین اجتماعی مجددا مصوبه‌ای برای واگذاری سهام گذاشته شد، اما باید فرآیند اجرایی قیمت‌ گذاری شود و سپس با صدر تامین تهاتر شود.
استاندار کرمان بیان کرد: مجموعه صدر تامین هم، سهام مس یا سهام ارزشی دیگری به صندوق بازنشستگی ارائه می‌ دهد، که به نفع صندوق بازنشستگی بوده و بخش مهمی از مشکلاتش برطرف خواهد شد./ استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha