کد خبر: 214619
۲۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱
پرداخت بیش از ۲ هزار و ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در سال جاری در استان کرمان پرداخت شده است، افزود: در سال جاری ۱۱۵ درصد تعهد اشتغال استان به میزان حدود ۵۳ هزار نفر انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد رضا وحیدی با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در سال جاری در استان کرمان پرداخت شده است، افزود: در سال جاری ۱۱۵ درصد تعهد اشتغال استان به میزان حدود ۵۳ هزار نفر انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۸۳.۵ میلیارد تومان از طریق واگذاری دارایی‌ های سرمایه‌ ای استان فروش رفت، که حدود ۹۰ درصد آن برگشت داده شده است، ادامه داد: این جزء برنامه‌ های استان کرمان در سال آینده نیز هست، که دارایی‌ های مازاد ادارات به فروش برسد و از محل آن پروژه‌ های نیمه تمام به اتمام برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۹۶ ملک مازاد ادارت استان کرمان شناسایی شده است، اظهار داشت: ۶۵.۵ میلیارد تومان ملک مازاد ادارات استان به فروش رسیده و هزینه آن صرف تکمیل پروژه‌ های عمرانی استان شده است.

وحیدی با بیان اینکه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان متولی فعال‌ سازی واحدهای راکد در استان بودند، افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۹ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان کرمان برگزار شده و ۸۱ واحد راکد در استان فعال و ۳۱۵ واحد نیمه فعال نیز فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه تکمیل زنجیره تولید دو طرح کنسانتره مس به ظرفیت ۲۴۰ هزار تن در دست اقدام است و به نتیجه خوبی رسیدیم، تصریح کرد: در سال آینده بنا به تاکید استاندار حداقل ۲۰ برنامه اجرایی باید داشته باشیم، که در شورای برنامه‌ ریزی استان در ابتدای سال ۱۴۰۳ مصوب شود.

مریم‌ السادات طباطبایی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه نیمی از جمعیت استان کرمان را زنان تشکیل می‌ دهند و در نیم دیگر جمعیت هم زنان اثرگذار هستند، اظهار داشت: خانواده‌ ای پویا و فعال و موفق است، که زن در آن سالم و موفق باشد.

وی با اشاره به اینکه بحث جمعیت در کشور یک‌ بحران جدی است، خاطرنشان ساخت: اگر با این روش به پیش برویم طی چند سال آینده به یک کشور پیر تبدیل خواهیم شد و هیچ کاری از ما بر نمی‌ آید./ استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha