رونمایی از سامانه «مدیریت جلسات قرآن» در کرمان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: سامانه «مدیریت جلسات قرآن» با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و جمعی از مدیران و فعالان قرآنی استان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی مهدی‌ خانی، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر تلاوت قرآن در مساجد و برگزاری جلسات تلاوت مجلسی، گفت: برای عمل به منویات مقام معظم رهبری، ستاد هماهنگی کانون‌ های مساجد، ظرفیت های خود را در قالب طرح «مسجد پایگاه قرآن» پای کار آورد.

وی؛ ترویج زندگی قرآنی، انس با قرآن، استفاده از هنر تلاوت در جذب مخاطب و... را از اهداف این طرح برشمرد و هم‌ افزایی و ارتباط مساجد همجوار و استفاده از ظرفیت‌ های مادی و معنوی در اجرای برنامه‌ های قرآنی و فرهنگی را مهم دانست و افزود: امیدواریم شاهد جریان‌ سازی قرآنی در استان باشیم و بتوانیم با حمایت چهره‌ های قرآنی استان، فارغ از نام و نشان به مطالبه مقام معظم رهبری لبیک بگوییم.

گفتنی است؛ اصل طرح «مسجد پایگاه قرآن» چهار مرحله دارد: که نخستین آن راه‌ اندازی جلسات مجلسی‌خوانی در مساجد(یک روز در هفته بعد از نماز مغرب و عشا) است و ارتباط مساجد محلات و برگزاری مسابقات، برگزاری کلاس‌ های آموزشی ذیل مسجد و کانون فرهنگی و حضور فعال در مسابقات مدهامتان، مراحل دیگر این طرح قرآنی است./ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha