کرمان می تواند استان "هدف گردشگری" کشور شود

مشاور معاون میراث‌ فرهنگی گفت: کرمان با وجود ظرفیت های موجود اگر به درستی معرفی شود، می تواند به عنوان استان هدف گردشگری قرار گیرد و معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ فریدون فعالی در جمع نمایندگان بخش‌ های مختلف در استان کرمان گفت: کرمان با وجود ظرفیت‌ های موجود اگر به درستی معرفی شود، می‌ تواند به عنوان استان هدف گردشگری باشد.

وی افزود: ظرفیت‌ ها و توانمندی‌ های استان کرمان به درستی معرفی نشده است و کرمان در بحث تولید محتوا دچار چالش است و یکی از علت‌ هایی که می‌ تواند این جشنواره در استان کرمان میزبانی شود، این است؛ که این استان نیاز به حمایت دارد، تا بتواند معرفی شود.

مشاور معاون میراث‌ فرهنگی وزارت میراث‌ فرهنگی در ادامه اظهار داشت: انجمن خیرین میراث‌ فرهنگی به واسطه اقدامات خوبی که در کرمان انجام شده بود ملی شد و این انجمن ثبت شد و در استان‌ ها نمایندگی‌ های آن ایجاد خواهد شد و اعضای آن افراد غیردولتی هستند که تفاهم‌ نامه امضا و دقیقا لیست پروژه‌ ها اعلام خواهد شد.

فعالی تصریح کرد: این به این معناست که خیرین می‌ دانند، اگر خارج از کشور هستند در کدام پروژه و با چه شیوه‌ ای قرار است مشارکت داشته باشد.

وی بیان داشت: این خیریه کاملا هم غیردولتی است، این امر مهم از کرمان شکل گرفت و به یادگار خواهد ماند.

مشاور معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌ فرهنگی خاطرنشان ساخت: میراث‌ فرهنگی متعلق به همه آحاد مردم هست و ما یک مسئولیت اجتماعی داریم. برای حفظ حراست آن که ان‌شاءالله مدیران استان کرمان کمک کنند به انجمن خیریه میراث‌ فرهنگی و در چارچوب مشخص به آن پرداخته شود.

کرمان به لحاظ زیرساختی و مزیتی در حوزه میراث فرهنگی استان رکورد دار کشور است

در ادامه نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از میزبانی استان کرمان برای جشنواره ملی تولیدات چند رسانه‌ ای، گفت: کرمان به لحاظ زیرساختی و مزیتی در حوزه میراث‌ فرهنگی استان رکورددار کشور است.

محمدرضا پورابراهیمی گفت: این ظرفیت هم در شاخص‌ های میراثی هم در حوزه بین‌ المللی و هم در حوزه زیرساختی برای اجرای چنین رویداد مهمی که قرار است، برای سومین بار در ایران برگزار شود، با استفاده از خروجی دوره‌ های قبل امید است، بتواند در استان کرمان برای سومین بار این با کیفیت بالا میزبانی شود.

وی افزود: اصلی‌ ترین موضوع برای اجرای جشنواره منابع مالی است که ظرفیت‌ های خوبی در کرمان وجود دارد، با توجه به مجموعه خوبی که در کرمان راه اندازی شده تالار مرکزی فرهنگ و هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نوع خودش در کشور کم نظیر است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ابراز داشت: با توجه به ظرفیت‌ های مناسب و ناب که در استان کرمان وجود دارد امید است؛ کرمان موفق به کسب میزبانی این جشنواره شود.

استان کرمان دارای جاذبه های ‌گردشگری بکر است که باید معرفی شود

در ادامه معاون اقتصادی استانداری کرمان گفت: استان کرمان بزرگترین استان کشور و یازدهمین استان در سطح مساحت است دارای ۲۵ شهرستان و آب و هوای متنوعی دارد.

امیر حسن‌ زاده گفت: استان کرمان دارای جاذبه های ‌گردشگری بکر و عالی است که باید معرفی شود.

وی ادامه داد: جشنواره‌های متعددی از جمله جشنواره گردشگری و جشنواره قالی و همچنین جشنواره ملی نان برای اولین بار در کرمان برگزار شد.

معاون اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به برگزاری آیین ملی چوگان در بم خاطرنشان ساخت: نگاه هم‌ افزایی در کرمان هست و ان‌شاءالله با یک اتحاد و همدلی استان کرمان شاهد میزبانی جشنواره ملی تولیدات چند رسانه‌ ای در استان باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha