صدور ۶۸ پروانه استاندارد اجباری و تشویقی در استان زنجان

مدیرکل استاندارد استان زنجان،گفت: طی ۱۱ ماهه سال جاری تعداد ۵۹ مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و ۹ مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی توسط اداره کل استاندارد استان زنجان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،مهدی قهرمانی ظهر روز یکشنبه(۲۷ اسفندماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه به منظور ارائه خدمات مطلوب و کیفی به عموم شهروندان و مسافران نوروزی
طرح عیدانه نوروزی برای سومین سال با تمرکز بر خدمات ارائه شده در ماه مبارک رمضان و نوروز اجرا می شود، اظهار کرد: این طرح از ۱۵ اسفند ماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح تعیین میزان انطباق خدمات ارائه شده به عموم مردم با استانداردهای ملی مرتبط می باشد.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با اشاره به مبنای قانونی این طرح بیان کرد: این طرح در راستای تحقق ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد که بموجب آن سازمان استاندارد موظف است نسبت به ارزیابی انطباق کالاهای ساخت داخل،وارداتی و نیز خدماتی که از لحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی حائز اهمیت می باشند، اقدام نماید، تهیه و اجرا شود.

قهرمانی با اشاره به محورهای طرح عیدانه نوروزی اداره‌کل استاندارد استان زنجان، خاطر نشان کرد:  محورهای نظارت بر کیفیت کالاها و خدمات، در مراکزی نظیر هتل ها ، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌ها، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار، مراکز اقامتی بین راهی، میادین میوه و تره‌بار، خدمات قالیشویی و مراکز فروش شیرینی و آجیل، در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه "مردم دار" به نشانی https://۱۵۱۷.inso.gov.ir گزارش مربوط به تخلفات کیفی در حوزه کالا، خدمات و نهادهای ارزیابی انطباق را اطلاع دهند، گفت: همچنین شهروندان محترم می‌توانند در زمان خرید با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده در پایین علامت استاندارد و بر روی کالا به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از دست درستی و استاندارد بودن آن مطمئن شوند.

مدیرکل استاندارد استان زنجان، در ادامه با اشاره به اقدامات شاخص استاندارد استان زنجان در دولت سیزدهم بیان کرد: از جمله این اقدامات استاندارد سازی خدمات و تشدید نظارت ها، اجرای طرح سنجش نرخ کیفیت،مقابله با کم فروشی در قالب طرح پایش کمیت فرآورده ها، تسریع و تسهیل در ترخیص کالاهای اساسی،صدور پروانه های محصولات حلال،استاندارد سازی محصولات دانش بنیان و فناوری نانو، ارتقا استاندارهای صنعت خودرو و...بوده است.

قهرمانی با اشاره به عملکرد سال جاری این اداره کل تصریح کرد: در ۱۱ ماه سال جاری تعداد ۵۹ مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و ۹ مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی توسط اداره کل استاندارد استان زنجان صادر شده است.

وی افزود: همچنین طی ۱۱ ماهه سالجاری، تعداد ۲ هزار و ۶۳ نازل به منظور بررسی صحت عملکرد نازل های عرضه سوخت مایع ، توسط کارشناسان این اداره کل مورد آزمون و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha