کد خبر: 214777
۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۴۷
افزایش ۲۱ درصدی پرونده‌های کلاهبرداری در کرمان !

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان در جمع کارکنان عدلیه گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد پرونده‌ های کلاهبرداری نسبت به سال قبل ۲۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ اکبر مختاری امروز ۲۸ اسفند ماه در جمع قضات و کارکنان اداری دادگستری شهر کرمان اظهار کرد: بیش از ۹۱ هزار و ۶۹۲ فقره پرونده در سال ۱۴۰۲ به محاکم عمومی و انقلاب کرمان وارد شده است؛ که شاهد رشد ۱۹ درصدی ورودی پرونده ها هستیم .

وی افزود: به تفکیک مجتمع حقوقی ۲۸ درصد رشد ورودی، مجتمع کیفری دو ۱۷ درصد و محاکم خانواده پنج درصد و محاکم دادگاه انقلاب دو درصد رشد ورودی داشته‌ اند.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان اضافه کرد: علی‌ رغم افزایش ورودی‌ ها با تلاش شبانه‌ روزی قضات و کارکنان اداری در مجموع ۱۹ درصد بیشتر از سال گذشته به پرونده‌ ها رسیدگی نموده‌ اند.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان در خصوص تعیین تکلیف پرونده‌های مسن ابراز داشت: خوشبختانه در سال جاری ۳۵ درصد پرونده‌ های مسن در محاکم شهر کرمان تعیین تکلیف و مختومه شده و این روند با قوت ادامه خواهد داشت.

مختاری در تشریح فراوانی پرونده‌ های وارده به محاکم شهر کرمان خاطرنشان ساخت: در بخش کیفری بیشترین پروند ه‌ها مربوط به «ضرب و جرح و سرقت» بوده و در بخش حقوقی «مطالبه وجه» و در دادگاه خانواده «مطالبه مهریه و درخواست طلاق» و در دادگاه انقلاب «مواد مخدر» بوده است./ دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha