بکارگیری تمام ظرفیت های سیرجان برای استقبال از مسافران

فرماندار ویژه شهرستان سیرجان از آمادگی مردم مومن و روزه دار این شهرستان برای یک ماه عبادت و بندگی و همچنین استقبال از بهار طبیعت و مسافران نوروزی و بکارگیری تمام ظرفیت های این شهرستان جهت رضایتمندی مسافران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ با توجه به نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروز و آغاز مسافرت های نوروزی جلسه ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان سیرجان با محوریت هماهنگی اعضای ستاد به منظور ساماندهی مراکز مختلف شهری جهت پذیرایی از مهمانان به ریاست فرماندار و با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری، شهردار و رییس شورای شهر سیرجان و دیگر اعضای این ستاد در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار ویزه سیرجان با اشاره به وضعیت ویژه شهرستان سیرجان در این خصوص گفت: سیرجان محور مواصلاتی و عبوری بسیاری از شهرهای کشور است و سالانه مسافران نوروزی زیادی را پذیرا می باشد.

علی یعقوبی پور با اشاره به اینکه بایستی آمادگی لازم جهت استقبال و میزبانی شایسته از مسافران نوروزی را داشته باشیم و تمهیدات لازم بایستی در این خصوص اندیشیده شود، افزود: به منظور استقبال از مسافران نوروزی و ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه های استقبال از ماه میهمانی خدا با غبارروبی مساجد و اعزام مبلغ به برخی روستاها و مساجد، نمازخانه های بین راهی، اقامه نماز جماعت، جزءخوانی قرآن کریم، در مساجد و بقاع متبرکه مهیای همشهریان و مسافران خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه واحدهای صنفی اغذیه فروشی در ایام ماه مبارک رمضان و تا قبل از افطار می‌ توانند به مسافران و افرادی که عذر شرعی و بیماری دارند، به صورت بیرون‌ بر سرویس رسانی کنند، تصریح کرد: حفظِ شان و حرمت این ماه مبارک مهمترین انتظاری است که از فعالان صنف غذا و رستوران داران داریم تا با رعایت آن نشان‌دهنده ی فرهنگ والای شهروندان مومن شهرستان باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان سیرجان با اشاره به اینکه تمام دستگاه های خدمات رسان در ایام نوروز در آماده باش کامل باشند، بیان داشت: ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی و تمام دستگاه های خدمات رسان و امدادی در ایام تعطیلات نوروز برای خدمات رسانی به مردم آمادگی کامل داشته باشند و مدیران این دستگاه ها به صورت ۲۴ ساعتها در دسترس باشند.

یعقوبی پور تصریح کرد: پذیرایی از مسافران در کمپ‌ های نوروزی، توزیع بسته‌ های فرهنگی و نقشه، راه اندازی اپلیکیشن سیرجان من برای هدایت مسافران نوروزی و ارائه خدمات توسط سامانه ۱۳۷، راه‌اندازی ایستگاه خلاقیت ویژه کودکان، راه اندازی گشت‌ های ویژه محلات شهر، احداث ایستگاه سیار در مبادی ورودی و خروجی، برپایی غرفه‌ های فرهنگی، ورزشی و بازی‌های فکری برای مسافران نوروزی و شهروندان در نمایشگاه، برگزاری کارناوال شادی با اجرای برنامه‌ های فرهنگی، هنری و نمایشی در پارک‌ های سطح شهر و اجرای برنامه‌ های شاد از جمله برنامه‌ های ویژه نوروز است.

وی در پایان بر ضرورت آماده سازی سرویس‌ های بهداشتی در پارک‌ ها و مسیرهای تردد مسافران نوروزی و تخلیه مستمر سطل های زباله در پارک ها و بوستان ها، رعایت ساعات پخت نان در نانوایی‌ ها به صورت مستمر، نظارت بر مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی در ایام نوروز به‌ویژه در در رستوران‌ ها، مراکز بین راهی، فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای، مراکز توزیع شیرینی و قنادی‌ ها، فروشگاه‌ های آجیل و خشکبار، مجتمع‌ های بین راهی و وسایل حمل و نقل مواد غذایی تاکید کرد.

شایان ذکر است؛ دراین جلسه، اعضای ستاد به شرح اقدامات انجام شده و بیان نقطه نظرات خود پرداختند و در پایان تصمیماتی به منظور استقبال از مسافران نوروزی اتخاذ شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha