رفع مشکل ۷ طرح صنعتی و معدنی در جنوب کرمان

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان؛ از رفع مشکل ۷ طرح در دوازدهمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دوازدهمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جنوب کرمان با حضور فداکار استاندار کرمان، مروجی فرد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان و جمعی از مدیران کل استان برگزار شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در آخرین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جنوب کرمان در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: از همه مدیران دستگاه های اجرایی استان بویژه استاندار محترم و معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی استانداری که به توسعه اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار جنوب کرمان کمک کردند تشکر و قدردانی می نمایم.

مسلم مروجی فرد در این جلسه ضمن ارائه گزارش مختصری از عملکرد این اداره کل در سال ۱۴۰۲، گفت: در سال ۱۴۰۲، کارهای عظیمی نظیر طرح هایی برای تکمیل زنجیره فولاد در جنوب کرمان و طرح فرو کروم که به زودی کلنگ زنی خواهد شد؛ عملی شد و همچنین در این سال آغاز بهره برداری از معدن تیتانیوم بعد از بیش از ۳۰ سال، ساماندهی معادنی نظیر مس کرور، مس دلفارد، و فعال نمودن معادن راکد، تامین زیر ساخت هایی مانند آب، برق و جاده برای تعدادی از پروژه ها و...را فقط می توان گوشه هایی از عملکرد این اداره کل برشمرد.

وی با بیان اینکه پیرو تاکید استاندار محترم، جنوب استان کرمان بیشترین مزایده معدنی را در کشور برگزار کرده است، اظهار داشت: امسال چند نوبت مزایده معادن و محدوده های معدنی توسط اداره کل صمت جنوب کرمان در جنوب استان برگزار شد که این امر زمینه‌ساز جذب سرمایه‌گذاران جدید در حوزه معدن و صنایع معدنی شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه با حضور شرکت‌ های بزرگ معدنی کشور توافق شد زنجیره تولید فولاد در جنوب استان کرمان ایجاد شود، ادامه داد: برای هماهنگی دستگاه های اجرایی و تسهیل در سرمایه گذاری با هماهنگی استاندار، ستاد سرمایه‌گذاری جنوب استان کرمان تشکیل شده است که می توانند روند سرمایه گذاری و توسعه این منطقه را سرعت بخشد.

مروجی فرد با بیان اینکه کارخانه تیتانیوم بزرگ کهنوج به زودی افتتاح خواهد شد، تاکید کرد: با پیگری ها و اقدامات انجام شده، دومین کارخانه تیتانیوم توسط بخش خصوصی نیز احداث شده و سومین کارخانه نیز به زودی احداث خواهد شد.

وی با اشاره به نقش کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جنوب کرمان، بیان داشت: در این جلسه ۷ طرح که با مشکلاتی نظیر محیط زیست، تامین آب، امهال تسهیلات، تقسیط هزینه های برق و گاز و... روبرو بودند، مطرح و با حمایت استاندار و همکاری دستگاه اجرایی مشکلات این طرح ها رفع گردید.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان، رفع مشکلات زیست محیطی کارخانه مس امید سبزواران در شهرک صنعتی شماره ۲ جیرفت و کارخانه سیمان نصر جنوب را از مهمترین مصوبات آخرین جلسه این کارگروه در جنوب کرمان خواند و تاکید کرد: فعالیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جنوب کرمان باعث رونق تولید و توسعه اقتصادی جنوب استان شده است.

مروجی فرد با اشاره به خلاصه ای از عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جنوب کرمان در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: در این سال کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جنوب کرمان به ریاست استاندار ۱۲ جلسه تشکیل داد، که طی این جلسات رفع مشکلات ۴۰ طرح تصویب شده است.

وی خاطرنشان ساخت: از ۴۰ مصوبه سال ۱۴۰۲ در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جنوب کرمان تعداد ۳۸ مصوبه اجرایی شده و ۲ مصوبه نیز در دست اقدام هستند./ استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha