کد خبر: 214794
۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۰۴
وجود ۴١ منطقه نمونه گردشگری در استان کرمان

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان؛ ضریب اشغال واحدهای اقامتی استان کرمان را ۴٠ درصد اعلام و تصریح کرد: ۴١ منطقه نمونه گردشگری در استان کرمان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سعید شاهرخی با بیان اینکه کرمان پهناورترین استان کشور و در حوزه‌ های مختلف میراث‌فرهنگی جزو استان‌های برتر و برخوردار کشور است، گفت: در حوزه بناهای تاریخی ما هم سطح استان‌ های برتر کشور هستیم، در حوزه حافظه و ثبت‌ جهانی رتبه اول در کشور را داریم.

وی افزود: در حوزه میراث‌فرهنگی ناملموس هم جزو استان های برخوردار به تناسب همه گستردگی قومیت‌ های استان کرمان هستیم و استان کرمان در حوزه میراث‌ طبیعی هم جزو اولین‌ های کشور است.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان اظهار داشت: مهم‌ترین نقش سیاسی را اصحاب رسانه در جامعه ایفا خواهند کرد و نگاه نقش سیاسی اثرگذار هم در واقع هم منشاء علمی و جامعه‌ شناسی دارد و هم منشاء ایدئولوژیک و دینی دارد.

شاهرخی تصریح کرد: اصحاب رسانه استان کرمان به طور عام در واقع حراست و حفاظت از میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان نقش مهمی خواهند داشت.

وی در ادامه بیان کرد: میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان در واقع یک موسسه علمی، پژوهشی و فرهنگی است، فرآیندی که باید الگو قرار دهیم رفتار تعاملی است و تعامل حسنه است که باید در جامعه ثابت شود. رضایت جامعه هدف مهم است و این مهم فقط با تعامل حسنه صورت خواهد پذیرفت.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان ابراز داشت: گردش اطلاعات بین ما و اصحاب رسانه موجب ارتباط و ایجاد تعامل خواهد شد، که موجب معرفی بهتر ظرفیت‌ های میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع‌ دستی خواهد شد.

شاهرخی؛ ضریب اشغال واحدهای اقامتی استان کرمان را ۴٠ درصد اعلام و بیان کرد: ۴١ منطقه نمونه گردشگری در استان کرمان وجود دارد.

وی خاطرنشان ساخت: در سال آینده نشست باستان‌ شناسان ایران به میزبانی استان کرمان برگزار و همچنین برنامه‌ های هفته پژوهش وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha