شناخت ظرفیت های استان ها نیازمند یک اتاق فکر است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: برای شناخت ظرفیت های استان ها و استان کرمان؛ نیازمند یک نگاه جدید و یک خانه فکر هستیم‌ که بتواند ظرفیت ملی را در کنار هم قرار دهد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی در جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور گفت: برای شناخت ظرفیت های استان ها نیازمند یک نگاه جدید و یک خانه فکر هستیم که بتواند ظرفیت ملی را در کنار هم قرار دهد.

وی در رابطه با گردشگری سه نکته را مهم دانست و گفت: در نگاه دینی وقتی اسلام ظهور و بروز کرد با قوانین و مقررات موجود و با آنچه در بین مردم رایج بود و یا احیانا احکام و مقرراتی در بین مردم وجود نداشت. ما با سه دسته برخورد مواجه هستیم که در نگاه دینی برخی از این احکام و مقررات مورد تائید قرار گرفت و بعضی از قوانین و مقررات اصلاح شد و بعضی از این قوانین و مقررات و احکام کاملا جدید و برای مردم نو و تازه بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: بحث مسافرت و گردشگری در بین مردم رایج بود و اسلام جهت آن را کاملا مشخص کرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی؛ تصریح کرد: مسافرت در نگاه دینی آنچه اصل در آن است باید عبرت، درس و معرفت و در کنار آن بحث اقتصاد، اشتغال، نشاط، علم آموزی و افزایش علم در آن باشد.

وی با بیان اینکه همه اینها در آیات و روایات هست، اظهار داشت: مسافرت برای انسان ضرورت دارد و در زندگی مورد تایید دین است و مسافرت می تواند به یک جریان در زندگی هر فرد تبدیل شود، پس گردشگری و مسافرت می تواند پیام مثبتی در زندگی ما داشته باشد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه ظرفیت های واقعی ما در هر منطقه در نگاه کلی ملی و در نگاه جزئی استانی در استان‌های مختلف مطلوب است، بیان کرد: در هر یک از استان های کشور مواجه هستیم با یک ظرفیت مطلوب گردشگری و با یک نقطه مطلوبی که اگر مسئولین استان ها در کنار هم باشند و از ظرفیت های استان خودشان بگویند مطمئنا یک نقطه ایده آل دارند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ابراز داشت: اگر تعداد سفرهای خارجی و داخلی ما به یک عدد مشخص برسد آن نقطه‌ مطلوب ماست و متناسب با نقطه مطلوب ظرفیت های موجود به بهترین نحو معرفی خواهد شد و دارایی های موجود در اختیار همه قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در کشور هم در ظرفیت های ملی و هم ظرفیت استانی به نظر می رسد یک مقدار فاصله قابل توجهی وجود دارد به خصوص در برخی از مناطق و این نکته حائز اهمیتی است برای برنامه ریزی در بحث سفر و گردشگری.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی یادآور شد: نسبت هر سه ماموریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باهم یعنی ظرفیت میراثی ما نسبتش با صنایع دستی ما و نسبت این دو بخش با گردشگری اگر در هر منطقه نسب ها دقیق مورد ارزیابی قرار گیرد، آن زمان سهم شان در اقتصاد کشور؛ توسعه و پیشرفت کشور غیر این هست که در حال حاضر در آن قرار داریم.

وی خاطرنشان کرد: از لحاظ علمی این ظرفیت ها حتی برای خواص جامعه خوب تبیین نشده است تا به توده های مردم برسد. اولا در کشور و بعد هم در استان خودمان. مثلا بنده به عنوان یک شهروند اگر بخواهم از ظرفیت های استان های دیگر باخبر شوم این امکان به خوبی فراهم نیست؛ این نیازمند یک نگاه جدید و یک خانه فکر هست که بتواند این سه بخش و ظرفیت ملی را در کنار هم قرار دهد و ظرفیت ملی ما را در معرض دنیا قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha