جنوب استان کرمان باید از تک محصولی خارج شود

استاندار کرمان گفت: جنوب استان کرمان باید از تک محصولی خارج شود و شاهد افزایش اشتغال پایدار در این مناطق باشیم و ظرفیت های معدنی و کشاورزی این منطقه باید در کنار هم قرار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار در سومین روز از سال ۱۴۰۳ از ظرفیت‌ های معدنی جنوب استان از جمله کارخانه تیتانیوم و معدن تیتانیوم شهرستان کهنوج، کارخانه سیمان شهرستان عنبرآباد و کارخانه سیلیس شهرستان فاریاب بازدید کرد.

وی؛ در بازدید از ظرفیت‌ های معدنی جنوب کرمان با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: این نامگذاری حجت را بر همه مدیران اجرایی تمام کرده است؛ لذا باید بیش از گذشته از ظرفیت مردمی در راستای پویایی اقتصاد و اشتغال استفاده شود.

استاندار کرمان، اقدامات و پروژه‌ های عمرانی را با فراهم کردن زمینه اشتغال که در اقتصاد خانوارها تاثیر مستقیم دارد از دیگر پیام‌های شعار سال دانست و اظهار داشت: این مهم به صورت مستقیم و غیرمستقیم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد.

فداکار عنوان کرد: طی سال‌ های اخیر شعار سال با اقتصاد و تولید گره خورده و شعار امسال نیز با معیشت مردم ارتباط دارد، لذا بیانگر این است؛ که هنوز جای کار وجود دارد و باید گره‌های اقتصادی و معیشتی را با مشارکت مردم باز کرد.

جنوب استان کرمان باید از تک محصولی خارج شود

بکارگیری ظرفیت‌ های معدنی و کشاورزی در کنار یکدیگر

وی در حاشیه بازدید از محل احداث شهرک صنعتی شماره سه جیرفت با اشاره به ظرفیت معدنی در این منطقه تصریح کرد: در کنار کشاورزی توجه به ظرفیت معدنی و ایجاد زیرساخت‌ ها برای فرآوری مواد معدنی در منطقه و ایجاد ارزش، می‌ تواند زمینه ایجاد اشتغال بیشتری را برای جوانان و متخصصان جوان بومی در منطقه فراهم کند.

استاندار کرمان با بیان اینکه نیاز جیرفت به ایجاد شهرک صنعتی جدید با توجه به ایجاد صنایع جدید ضروری است، افزود: مجموعه استان و مدیران‌ مرتبط با حوزه تولید در سال جدید با تمام توان در کل استان تلاش خواهند کرد؛ تا با ایجاد زیرساخت‌ های مناسب زمینه تولید را با مشارکت مردم بهبود بخشند.

جنوب استان کرمان باید از تک محصولی خارج شود

عملیات اجرایی کارخانه سیمان عنبرآباد بزودی آغاز می‌ شود

محمد مهدی فداکار در ادامه بازدید خود از ظرفیت‌ های معدنی جنوب استان کرمان، ابراز داشت: با پیگیری‌ های به عمل آمده عملیات اجرایی کارخانه سیمان عنبرآباد بعد از حدود ۱۲ سال راکد بودن، بزودی آغاز می‌ شود.

وی تاکید کرد: جنوب استان کرمان باید از تک محصولی خارج شود و شاهد افزایش اشتغال پایدار در این مناطق باشیم.

استاندار کرمان بیان داشت: بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال برای احداث کارخانه سیمان عنبرآباد از سوی شرکت جهاد نصر سرمایه‌ گذاری می‌ شود.

فداکار، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را از محورهای کاری دولت نام برد و گفت: راه‌ اندازی این کارخانه، علاوه بر توسعه همه جانبه موجب رفع بیکاری جوانان منطقه می‌ شود.

وی؛ همچنین در ادامه از کارخانه سیلیس سپهر درخشان ماهان در شهرستان فاریاب با اشتغالزایی برای ۱۵۰ نفر بازدید کرد./ استانداری کرمان

جنوب استان کرمان باید از تک محصولی خارج شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha