آغاز نصب ۲ هزار لامپ کم‌مصرف در شبکه روشنایی معابر شهری و روستایی استان زنجان

قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از آغاز نصب ۲ هزار لامپ کم مصرف در راستای طرح بهینه‌سازی شبکه‌های روشنایی معابر شهری و روستایی زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، داود دولتیاری در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تعداد پایه‌های روشنایی معابر سطح استان بیش از ۱۹۵ هزار دستگاه است اظهار کرد: متوسط توان منصوبه برای چراغ‌های روشنایی معابر شهری و روستایی حدود۸۰ وات است.

وی تصریح کرد: این عدد در مقایسه با سایر استان‌ها به میزان قابل توجهی پایین است ولی با هدف صرفه‌جویی بیشتر طرح جایگزینی لامپ‌های کم‌مصرف LED به جای لامپ‌های گازی در شبکه روشنایی معابر استان اجرا می‌شود.

قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، بیان کرد: طرح جایگزینی لامپ‌های کم‌مصرف ال‌ای‌دی ۴۰وات با لامپ‌های پرمصرف ۱۱۰ و ۱۲۵ وات گازی روشنایی معابر شهر زنجان  یکی از طرح‌های زیرساختی برای کاهش مصرف انرژی در استان است.

دولتیاری افزود: در فاز نخست این طرح جهادی ۲۰۰۰ شعله لامپ ۴۰وات خریداری شده است که امیدواریم به همت همکاران مجموعه پیش از آغاز فصل گرم و دوره اوج مصرف تابستان بر روی شبکه‌های روشنایی شهری و روستایی استان نصب گردد.

وی با بیان اینکه افزایش کیفیت ارائه خدمات به مشترکان اصلی‌ترین هدف شرکت توزیع است، اظهار داشت:  به همین سبب پیش از آغاز پروژه‌های مختلف کارشناسان شرکت ابعاد مختلف طرح‌ها را بررسی می‌کنند تا با کمترین آسیب همراه باشد.

این مسئول ادامه داد: پیش از اجرای این پروژه نیز طرح آزمایشی جایگزینی لامپ‌های ال‌ای‌دی ۴۰وات با لامپ‌های گازی برروی شبکه‌ روشنایی اجرا شد و عمر و همچنین میزان نوردهی این لامپ‌ها مورد بررسی قرار گرفت که خوشبختانه نتایج مطلوبی به همراه داشت.

گفتنی است: لامپ‌های کم‌مصرف جدید نسبت به لامپ‌های پیشین علاوه بر مصرف پایین‌تر عمر بالایی نیز دارند و با نصب این لامپ‌ها به میزان قابل توجهی علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف کیفیت نورپردازی و روشنایی معابر استان نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha