اشتغال بیش از ۲ هزار زندانی در کارگاه های استان کرمان

مدیر کل زندان‌ ها و و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان گفت: از اشتغال و فعالیت تعداد ۲ هزار و ۶۴۷ مددجوی زندان‌ های استان در ۱۲۳ کارگاه تولیدی، و حرفه‌ آموزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) و به نقل از دادگستری کل استان کرمان؛ علی زلفعلی نژاد، گفت: در راستای اشتغالزایی زندانیان در حال حاضر تعداد ۲ هزار و ۶۴۷ مددجوی زندان‌ های استان کرمان در ۱۲۳ کارگاه تولیدی و حرفه‌ آموزی در حال اشتغال و فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: در راستای استفاده از ارفاقات قانونی برای زندانیان استفاده حداکثری از پابندهای الکترونیکی و اعطای مرخصی به متهمان و محکومان همچنین اعمال مجازات‌های جایگزین حبس با محوریت خدمات اجتماعی و عام‌ المنفعه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل زندان‌ ها و و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان اظهار داشت: با هدف توسعه استفاده از پابند الکترونیک اقدام به برگزاری کارگاه‌ های آموزشی برای مددجویان کرده‌ ایم و بهره‌ مندی از کمک‌ های خیران و همیاری سازمان زندان‌ ها و انجمن حمایت از زندانیان استان کرمان در جهت فراهم‌ سازی زمینه استفاده بیشتر از پابند الکترونیکی موثر بوده است.

زلفعلی نژاد؛ عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲؛ دستگاه قضایی استان و اداره کل امور زندان‌ های کرمان بهره‌ مندی از نهادهای ارفاقی را در دستور کار خود قرار دادند و در این راستا به ۹ هزار و ۲۴۲ نفر از زندانیان استان مرخصی اعطا شد.

وی بیان داشت: همچنین؛ در سال گذشته ۵ هزار و ۷۴۱ نفر در آزمون‌ های پایان دوره حرفه‌آموزی قبول شدند.

مدیر کل زندان‌ ها و و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان اذعان داشت: در حال حاضر؛ ۲ هزار و ۶۴۷ نفر از زندانیان در مساحتی بیش از ۵ هزار متر مربع، در ۴۵ کارگاه متعلق به انجمن حمایت از زندانیان مشغول به کار و کسب درآمد هستند.

زلفعلی نژاد خاطرنشان ساخت: ۴ هزار و ۴۶۶ خانواده از زندانیان تحت پوشش انجمن‌ های حمایت از زندانیان هستند و در سال گذشته ۱۸ هزار و ۴۳ مورد حمایت‌ های نقدی و غیرنقدی از زندانیان صورت گرفت و ۷۳۱ نفر از زندانیان به سازمان‌ ها و نهادهای حمایتی معرفی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha