آغاز زیرساخت‌ های طرح نهضت ملی مسکن از اعتبارات استانی

استاندار کرمان گفت: ادارات برق و آب در ارتباط با طرح نهضت ملی مسکن، کار خود را از محل اعتبارات استانی شروع کنند و هیچ دلیلی بر معطلی مردم نباید باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) و به نقل از استانداری کرمان؛ اولین جلسه شورای مسکن استان کرمان در سال ۱۴۰۳، صبح شنبه ۱۸ فروردین به ریاست محمد مهدی فداکار استاندار کرمان و با حضور معاون عمرانی استاندار و دیگر اعضای جلسه در سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.
استاندار کرمان در این جلسه، گفت: تحویل زمین به متقاضیان در حال انجام است؛ اما تا زمانی که زیرساخت‌ ها از جمله آب و برق تامین نشود، مردم ساخت و ساز را آغاز نمی‌ کنند.
فداکار افزود: تعیین و تکلیف وضعیت محل زمین از آب و برق طرح نهضت ملی مسکن در استان مهم است لذا باید پیگیر جلسات و ساماندهی طرح باشیم و تاکید کرد، آماده‌ سازی زمین‌ های الحاقی به محدوده شهرها در طرح نهضت ملی مسکن سریعا صورت گیرد.
وی در خصوص آبرسانی و برق‌ رسانی طرح؛ تاکید کرد: ادارات برق و آب کار خود را از محل اعتبار استانی شروع کنند؛ تا کار مردم جلو بیفتد، دلیلی بر معطلی مردم نباید باشد.
استاندار کرمان با بیان اینکه حجم بالایی از متقاضیان‌ طرح نهضت ملی مسکن استان در شهر کرمان قرار دارند، گفت: مرکز استان اولویت است؛ که باید هر چه سریع‌ تر هم آماده‌سازی و هم تامین زیرساخت‌ های آب و برق انجام گیرد.
فداکار تصریح کرد: کار باید با همین سهم استانی و نقدینگی که فعلا در استان وجود دارد، شروع شود و آب و برق را پیش ببریم و سهم ملی زمین مسکن با دریافت اعتبارات و ثبت قراردادها گرفته خواهد شد.
سید مصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان نیز در این جلسه تاکید کرد: سایت‌ های آماده‌سازی شده در اختیار متقاضیان قرار گیرد، زیرساخت‌ ها از الان آماده شده و سایت‌ ها تحویل مردم داده شود و اگر زیرساخت نیاز به توسعه دارد اقدام شود.
مدیر کل راه و شهرسازی شمال استان کرمان در این جلسه خاطرنشان ساخت: میزان ثبت‌ نامی‌ ها رو به رشد است و تا الان به ۲۳۱ هزار و ۷۵ خانوار رسیده است؛ که از این تعداد ۵۸ هزار و ۸۶۳ خانوار تایید نهایی شدند و ۲۰ هزار و ۳۷۵ افتتاح حساب برای این خانوارها انجام شده است.
رضا حافظی ادامه داد: ۱۸ هزار و ۲۰۵ خانوار واریز وجه داشتند و بعنوان متقاضی موثر بحساب خواهند آمد و از این تعداد ۱۵ هزار و ۲۸۷ مورد به پروژه‌ ها تخصیص پیدا کرده است، ۲۹۰۰ واحد پروانه ساخت مالی تا امروز اخذ شده و ۴ هزار و ۸۶۳ واحد هم اسکلت و سقف به پایان رسیده است.
وی ابراز داشت: بیشترین درصد متقاضی در شهرهای بالای صد هزار نفر و در ۴ شهر کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم است که حدود ۷۰ درصد متقاضیان می‌ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha