ورود به غارهای طرنگ و جفریز بافت بدون مجوز ممنوع!
غار جفریز

گفت: ورود افراد محلی، غارنوردان و تورهای گردشگری بدون مجوز اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان به غارهای "طرنگ" و "جفریز" شهرستان بافت ممنوع شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) و به نقل از میراث فرهنگی استان کرمان؛ علی نجفی نژاد گفت: ورود افراد محلی، غارنوردان و تورهای گردشگری بدون مجوز رسمی به غار طرنگ و جفریز به منظور پیشگیری از آسیب‌ های بیشتر به این غار و همچنین جلوگیری از آسیب‌ های به وجود آمده ممنوع شد.

وی به ثبت ملی غارهای جفریز و طرنگ در فهرست آثار ملی و اهمیت حفاظت آن برای نسل آینده اشاره و تصریح کرد: قوانین و ضوابط خاصی در خصوص حفاظت از طولانی‌ترین غار استان کرمان در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان بافت در ادامه افزود: از آنجایی که غار طرنگ از نوع غارهای درجه یک محسوب می‌ شود، به منظور جلوگیری بیشتر از آسیب‌های وارده هر گونه ورود به غار بدون هماهنگی ممنوع است و در صورت امتناع از عمل به قانون، برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

شایان ذکر است؛ شهرستان بافت، منطقه‌ ای کوهستانی و سردسیر بوده که به آن لقب بام کویر ایران داده شده است؛ از جاذبه گردشگری شهرستان بافت می‌ توان به غار طرنگ(طولانی‌ ترین غار استان کرمان)، غار جفریز(زیباترین غار استان کرمان) و غار شب پره خَبر اشاره کرد.

غار طرنگ
غار طرنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha