استان کرمان در احداث شبکه گاز رکورد ملی را شکست

استاندار کرمان، با اشاره به عملکرد مثبت شرکت گاز استان کرمان در سال گذشته، تصریح کرد: شرکت گاز استان کرمان با اجرای ۳ هزار و ۳۸ کیلومتر خطوط شبکه، رکورد ملی گاز را شکسته است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ استاندار کرمان دوشنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ در بازدید خود از شرکت گاز استان کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به خصوص شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: توسعه برای هر جامعه ای یک ضرورت است و سرمایه گذاری برای توسعه یک مقدمه اصلی است و برای سرمایه گذاری هم نیاز به زیرساخت های خوب داریم.

وی با اشاره به ظرفیت صنعتی و معدنی استان و مصرف انرژی آنها عنوان کرد: گاز از ضروریات زیرساخت برای صنایع معدنی در کنار آب و برق محسوب می‌ شود. صنایعی مانند خودروسازی نیاز چندانی به گاز ندارد، اما در صنایع پایین دستی و جانبی و فولادی‌، گاز یک زیرساخت اصلی است.

استاندار کرمان؛ با اشاره به عملکرد مثبت شرکت گاز استان کرمان در سال گذشته، تصریح کرد: شرکت گاز استان کرمان با اجرای ۳ هزار و ۳۸ کیلومتر خطوط شبکه، رکورد ملی گاز را شکسته است.

فداکار ادامه داد: یکی از زیرساخت های مهم به خصوص برای ما که در یک استان معدنی قرار داریم شبکه گاز است، که جزو سه نیاز اصلی بخش های صنعتی به خصوص صنایع فولاد محسوب می شود و از آنجا که بخش اعظمی از توسعه و اشتغال استان مرتبط با این حوزه می باشد؛ بنابراین باید برای گاز اهمیت ویژه ای قائل شد.

وی افزود: استان کرمان پهناورترین استان کشور می باشد و گاهی ممکن است برای گازرسانی به یکی از شهرستان های کرمان به اندازه یک استان کوچک هزینه های مالی و زمانی زیادی صرف شود و با توجه به این نکته این میزان از گازرسانی و توسعه شبکه توسط شرکت گاز استان کرمان جای تشکر و قدردانی دارد.

استان کرمان در احداث شبکه گاز رکورد ملی را شکست

استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت های گاز ایجاد شده در استان، گفت: به فکر ایجاد ظرفیت های جدید هم باشید زیرا همه شرکت ها توسعه می یابند و به گاز بیشتری نیاز دارند، ما باید بتوانیم زیرساخت ها را هر روز بهتر از قبل برای آنها فراهم کنیم.

فداکار به اقدامات فرهنگی و ورزشی شرکت گاز استان کرمان اشاره و تصریح کرد: انجام کارهای فرهنگی و ورزشی باعث ایجاد انگیزه و تعلق سازمانی در کارمندان می شود و تشکر می کنم از مدیریت این مجموعه که چنین دیدگاهی را در شرکت گاز کرمان عملی کرده است.

وی، همچنین از انجام سریع و به موقع عملیات تعمیر و رفع انسداد یکی از شیر های پلی اتیلن در سطح شهر کرمان که در یکی از روزهای سرد زمستان دچار مشکل شده بود، تقدیر ویژه نمود.

استاندار کرمان اظهار داشت: از آنجایی که مزار شهید بزرگ حاج قاسم سلیمانی در کرمان است، مطمئنا اگر برای پذیرش زائران وزارت نفت ظرفیت خوبی ایجاد شود خارج از لطف نیست. ما با این کار بسیار موافقیم و قطعا با وزارت نفت همکاری می کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: آمارها و عملیات صورت گرفته نشان می دهد؛ شما در بسیاری از بخش ها، توانسته اید فراتر از مصوبات عمل کنید و این زحمت خیلی بزرگی است، که باید دیده شود.

استان کرمان در احداث شبکه گاز رکورد ملی را شکست

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان نیز با بیان اینکه ۸۱ شهر از مجموع ۸۴ شهر استان، گازرسانی شده‌اند، افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ روستا در استان کرمان نیز گازرسانی شده‌ اند، که در سال گذشته ۴۰۰ روستا به شبکه سراسری گاز پیوستند.
محمدرضا سلیمانی عنوان کرد: اشتراک جذب شده استان تا پایان سال گذشته، ۸۱۳ هزار و ۹۶ مشترک بوده است؛ همچنین یک هزار و ۸۰۱ واحد صنعتی در استان گازرسانی شده‌ و خطوط لوله احداث شده در سطح استان ۲۹ هزار و ۳۲۱ کیلومتر است.
وی تصریح کرد: ۱۷ درصد از شهرها، ۴۰ درصد روستاها، ۱۳ درصد اشتراک جذب شده، ۱۹ درصد نصب انشعاب و علمک، ۴۱ درصد صنایع گازدار و ۲۳ درصد خطوط لوله گاز استان کرمان طی دو سال گذشته دولت سیزدهم گازرسانی شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: سال گذشته، ۳ هزار و ۳۸ کیلومتر کار خطوط لوله گاز در استان انجام شد؛ در صورتی که تکلیف ابلاغی شرکت ملی گاز به استان یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر بوده است.
سلیمانی ابراز داشت: استان کرمان در این زمینه رکورد ملی گاز را شکست که حاصل تلاش مجموعه استان و کمک‌ ها و راهبری‌ های استاندار و دیگر مدیران و دستگاه‌ های نظارتی است.

استان کرمان در احداث شبکه گاز رکورد ملی را شکست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha