طرح جامع حجاب و عفاف در حال آماده سازی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به پاسخ مثبت رهبر معظم انقلاب به مسئولان کرمان در خصوص اجرای طرحی جامع و عاقلانه در حوزه عفاف و حجاب، اشاره و اظهار کرد: اقدامات دستگاه قضا، نیروهای امنیتی، امر به معروف و نهی از منکر و دستگاه‌های اجرایی در حوزه عفاف و حجاب قابل تقدیر است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌ های اول نماز عید فطر با دعوت مردم به تقوای الهی و با اشاره به سخنان امام علی(ع) گفت: از خداوند بترسید و پرهیز کنید مانند پرهیز کردن کسی که بر نفس خود پیروز شده است. یک ماه در جبهه جهاد بودیم و در این یک‌ ماه در سه جبهه در حال جهاد بزرگ بودیم.

وی با بیان اینکه انسان در سه جبهه در حال جنگ است که نخستین آن جنگ با شیطان است، افزود: مبارزه با وسوسه‌ های شیطان در ماه رمضان برای بندگان خدا جدی است؛ به همین دلیل در ماه رمضان خطاها کم می‌ شود. شیطانی که خداوند فرمود که دشمن شماست، در ماه مبارک رمضان خطاها کم می‌ شود و مبارزه با شیطان جدی است.

امام جمعه کرمان جبهه دوم مبارزه را با دنیا و مظاهر دنیوی دانست و بیان کرد: خداوند در قرآن بیان کرده است, که فریب دنیا را نخورید که ظاهری بیش نیست، مطمئناً افرادی که روزه بودند به این موضوع توجه داشتند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: جبهه سوم مبارزه با نفس است و اگر این جبهه نباشد، انسان به هلاکت می‌ رسد. در ماه رمضان یک ماه با نفس مبارزه کردیم و باید تلاش کنیم در ۱۱ ماه پیش رو نیز بتوانیم این سیر رزمندگی و مبارزه را با موفقیت ادامه دهیم. امیدواریم توفیق عبودیت خداوند را آن‌گونه که در شأن است را به دست آوریم.

وی اضافه کرد: این مبارزه به‌ واقع مبارزه با نفسی که ما را به هلاکت می‌ رساند و این یک‌ ماه مبارزه با خواهش‌ های نفسانی بود همان نفسی که قرآن می‌ فرماید که اگر آن‌ را رها کنیم ما را نابود می‌ کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان؛ در خطبه‌های دوم با تشکر و قدردانی از همه افرادی که نماز عید فطر را با شکوه برگزار کردند، گفت: برخی از افراد شب تا صبح بیدار بودند تا این نماز باشکوه و امنیت کامل برگزار شود.

حجت‌ الاسلام حسن علیدادی‌ سلیمانی در ادامه خطبه دوم ضمن قدردانی از برگزارکنندگان نماز عید فطر در کرمان، به پاسخ مثبت رهبر معظم انقلاب به مسئولان کرمان در خصوص اجرای طرحی جامع و عاقلانه در حوزه عفاف و حجاب، اشاره و اظهار کرد: اقدامات دستگاه قضا، نیروهای امنیتی، امر به معروف و نهی از منکر و دستگاه‌ های اجرایی در حوزه عفاف و حجاب قابل تقدیر است.

وی؛ با تاکیدبر این‌که مسئولان استان کرمان به ندای رهبر عظیم‌ الشان انقلاب پاسخ مثبت دادند، توضیح داد: در رابطه با حجاب و عفاف طرحی جامع در حال آماده‌ سازی ‌است، تشکر می‌ کنم از مسئولان استان کرمان در لبیک به فرمان حضرت آقا در موضوع حجاب و عفاف، به‌طور خاص از دادستان کرمان تشکر می‌ کنم که در میدان است.

نماینده ولی‌ فقیه در کرمان رعایت تقوای الهی و جلب رضایت خدا پیام دیگر ماه مبارک رمضان دانست و گفت: پیام دیگر ماه رمضان انسجام، همدردی و توجه به هم‌نوع خود است و شاهد این مدعا همان زکاتی لست که امروز توسط مردم پرداخت می‌ شود.

حجت الاسلام علیدادی ادامه داد: امروز توجه دیگری در جهان اسلام وجود دارد و آن توجه‌ به مردم غزه است، امروز شاهد به خاک و خون کشیده‌ شدن کودکان و زنان فلسطین، خیانت به وسیله برخی حکام اسلامی و سکوتی سران اسلامی و همراه نبودن جهان اسلام هستیم.

وی افزود: درحالی‌که امام راحل فرموند اگر هریک از مسلمانان ظرف آبی بر اسرائیل بریزد او نابود می‌شود اما امروزه بر سر مردم غزه بمب می‌ ریزند و آن‌ ها را به خاک و خون می‌ کشند و آن‌ هایی که مدعی حقوق بشر هستند وقتی به مردم فلسطین و مظلوم عالم می‌ رسند سکوت می‌ کنند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در روز عید، غم بزرگ به خاک و خون کشیده شدن مردم فلسطین و تفرقه در جهان اسلام را بر دل داریم، افزود: خیانت و جنایتی که توسط بعضی از حکام اسلامی در همکاری با اسرائیل انجام می‌شود در واقع همان سکوتی است که در برابر رژیم غاصب اسرائیل می‌کنند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان در پایان گفت: امروز می‌ بینیم چگونه بر سر مردم بمب می‌ ریزند و عده‌ ای را به خاک و خون می‌ کشند، آن هم در دنیایی که به لحاظ ظاهری بلندگوهای آنها همه جا را در دفاع از حقوق بشر پر کرده اما زمانی که به مردم فلسطین و مظلومان عالم می‌ رسند سکوت معنادار می‌ کنند و امیدواریم هرچه زودتر پیروزی نهایی از آن فلسطین باشد و شاهد نابودی اسرائیل باشیم و بستر برای ظهور فراهم شود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم هر چه زودتر پیروزی نصیب مردم غزه شود و در آینده نزدیک شاهد نابودی این رژیم جلاد، تروریست و آدم‌کش باشیم و بستر برای ظهور امام عصر فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha