کد خبر: 215446
۲۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۲۷
رعایت ضوابط و چهارچوب‌ های قانونی موسیقی در اماکن عمومی

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان؛ گفت: در نشست با سرپرستان گروه‌ های موسیقی فعال در اماکن عمومی، سفره خانه‌ های سنتی، رستوران‌ ها و هتل‌ ها بر رعایت ضوابط و چهارچوب‌ های قانونی تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ در نشست با سرپرستان گروه‌ های موسیقی فعال در اماکن عمومی، سفره خانه‌ های سنتی، رستوران‌ ها و هتل‌ ها بر رعایت ضوابط و چهارچوب‌ های قانونی تأکید و بیان کرد: ما در کنار گروه‌ های فعال موسیقی استان کرمان هستیم و همواره تلاش کرده‌ ایم تا به نقش حمایتی، نظارتی و هدایتی خود به درستی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه تمام ملاک ما در این دوره اجرای ضوابط و بخشنامه‌ های موجود است و از سلیقه‌ گرایی پرهیز داریم، افزود: انتظار داریم در هر حال حرمت موسیقی فاخر ایرانی، مخاطبان و شأنیت مجوز های صادره نیز حفظ شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: هدف از اجرای این ضوابط رعایت اصول شرعی و حفظ امنیت اجتماعی خانواده‌ ها است.

محمدی با تأکید بر اینکه با هرگونه کارشکنی و کار سلیقه‌ ای در اجرای گروه‌ های موسیقی مخالفیم، خاطرنشان کرد: طبق روال قانونی که از قبل وجود داشته، رستوران ها و سفره‌ خانه ها برای اجرای موسیقی زنده نیاز به اخذ مجوز دارند و بر اساس قوانین و آیین‌ نامه ها، مدیران این مجموعه ها باید با مراجعه به این‌ اداره کل مجوزهای لازم را دریافت کنند؛ که امیدواریم با ثبت و تأیید توانمندی گروه‌ ها توسط انجمن موسیقی و صلاحیت فردی آنها برای پس از پایان ماه مبارک رمضان، صدور مجوزها از سر گرفته شود.

وی تأکید کرد: هرگونه اجرای زنده در اماکن موصوف، محدود به اجرای رایگان برای مشتریان است و صدور مجوز پس از اخذ تأییدیه انتظامی و ترافیکی مکان از نیروی انتظامی انجام خواهد شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: نخستین هدف از احیای اجراهای موسیقی اماکن عمومی، ترویج موسیقی سنتی و احیای ردیف و سبک‌ های استادان آثار فاخر و ماندگار موسیقی ایران است، لذا اجرای موسیقی‌ های سطح پایین، بی‌کیفیت و نازل به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

محمدی خاطرنشان کرد: چتر حمایتی دولت بالای سر سرپرستان گروه‌ های موسیقی است و فعالیت قانونی آنان مورد حمایت خواهد بود.

وی با اشاره به ابلاغ تقویم مناسبت‌ های ملی و مذهبی گفت: رعایت محدودیت‌ های اجرا طبق تقویم سالانه از سوی اماکن و گروه‌ ها الزامی است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان؛ همچنین از صدور پروانه برای بعضی گروه‌ های موسیقی استان جهت اجرا در برنامه‌ های ارگانی نهادهای دولتی خبر داد و اظهار داشت: ما در اداره کل بر خود نظارتی گروه‌های موسیقی اعتقاد داریم و اگر تمام بندهای مشخص شده در مجوز رعایت شود، پروانه ها قابل تمدید خواهد بود./ فرهنگ و ارشاد استان کرمان

رعایت ضوابط و چهارچوب‌ های قانونی موسیقی در اماکن عمومی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha