تفاوت شعار امسال با گذشته؛ مشارکت مردم است

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت کرمان گفت: شعار امسال از تمام شعارهای اقتصادی سال‌ های گذشته متمایز است و تفاوت آن در مشارکت مردم است. آنگاه که اقیانوس مشارکت مردم وارد میدان شد گره‌ گشا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام و المسلمین امان‌ الله علیمرادی در خطبه های نماز جمعه کرمان که در مصلای بزرگ امام علی(ع) و در جمع نمازگزاران جمعه کرمان، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: تقوا وصیت خداوند به بندگان، اهل دین و توحید است. اهل دین و اهل کتاب زمانی که به تقوا سفارش می‌ شوند، انتظار است که مطابق کتاب الهی عمل کنند.

وی با بیان اینکه خداوند در آیه اول سوره نساء بشر را به رعایت تقوای الهی توصیه می‌ کند، افزود: اهمیت تقوا از نظر خداوند تا آنجاست که از میان همه دستاوردهای ماه مبارک رمضان به تقوا اشاره می‌ کند و این نشان می‌ دهد که رعایت تقوا سرنوشت‌ ساز است.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تقوا به معنای این است؛ که انسان مراقب خود باشد تا از صراط مستقیم منحرف نشود. انسان هر لحظه در شرف لغزش است و تمرین تقوا راهی برای عدم انحراف از صراط مستقیم است.
حجت الاسلام علیمرادی با بیان اینکه متقیان هم روح خود و هم جامعه را زیبا می‌ کنند، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر از متقیان خواسته شده و باید مراقب باشیم؛ تا جلوه‌ های تقوا در صحنه‌ های زندگی اجتماعی هم نمایان باشد؛ لذا همه دستگاه‌ها، مسئولان و هر فرد در توان خود باید مطابق دستورات دین با ناهنجاری‌ها مقابله کنند.
وی با تاکید بر رعایت تقوی الهی و مراقبت انسان از گرفتاری در لغزشگاه ها گفت: انسان باید دوست داشتن و نفرت داشتنش هم برای خدا باشد و با رعایت مولفه حجاب و عفاف که از مولفه های تقوی است، مایه آراستگی خود و جامعه باشد.

امام جمعه موقت کرمان ادامه داد: تلاش برای بازگرداندن ظاهر جامعه به گذشته و به ارتجاع، امور جامعه را به سمت طاغوت پیش می برد و نهایتا علاوه بر ظاهر، باطن آن هم به سمت طاغوت پیش می رود و همه باید مراقب این امر باشند.

حجت الاسلام علیمرادی با تبریک مجدد سال جدید و یاد ایام ماه مبارک رمضان گفت: مسلمان واقعی به شروع ماه رمضان سلام و با پایان آن وداع می کند و خداوند متعال این ماه را وسیله محو گناهان و وفور برکات قرار داد. پس چه بهتر که به تاسی از این ماه مبارک همواره در همه ایام سال از پلیدی ها و مسایل ناهنجاری همچون بی توجهی به عفاف و حجاب به دور باشیم.

وی در خطبه دوم با اشاره به شعار سال، عنوان کرد: شعار امسال از تمام شعارهای اقتصادی سال‌ های گذشته متمایز است و تفاوت آن در مشارکت مردم است. آنگاه که اقیانوس مشارکت مردم وارد میدان شد گره‌ گشا خواهد بود. لذا همه کسانی که اهل فکر و تجربه اقتصادی هستند همفکری کرده و فعالان اقتصادی نیز مشارکت کنند، تا این راهبری الهی و راه‌ گشایی که مقام معظم رهبری پیش پای ملت گذاشته‌ اند، محقق شود و مشکلات مهم اقتصادی کشور به سمت حل شدن پیش برود.
خطیب جمعه کرمان با تأکید بر اینکه از ملت ایران و کارگزاران حکومت اسلامی انتظار این است که کمر فقر را بشکنند، افزود: فرهنگ دینی ما فقرکشی، فقرستیزی و توانمندسازی است؛ نه صرفاً کمک به محرومین؛ با وجود منابع اقتصادی و طبیعی انتظار این است که ستون فقرات اقتصاد مستقیم باشد و مردم به دین و دنیای خود برسند.
حجت‌ الاسلام علیمرادی مشارکت در تولید را مصداق بارز تقوا دانست و با بیان اینکه با وجود دشمنان قسم‌ خورده چه تقوایی بالاتر از استقلال، استحکام و استقامت اقتصادی ملت ایران است، اظهار داشت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس دشمن‌ ستیز بود و از خداوند می‌خواهیم روز قدس را افضل از هزار روز قرار دهد و نابودی رژیم صهیونیست را در یک روز برساند و اسرائیل چشم به راه تنبیه سخت باشد.

وی تصریح کرد: در این میان رعایت حجاب دستور دین و حکم قانون است و نباید نسبت به این امر بی تفاوتی وجود داشته باشد و همه دستگاه ها اعم از فرهنگی اجتماعی و علمی باید ایفای نقش کنند. در این میان همانطور که مجموعه انتظامی به وظیفه خود عمل می کند، سایر دستگاه ها هم باید به وظایف خود عمل کنند.

امام جمعه موقت کرمان در پایان یادآور شد: در این میان جا دارد از همه دست اندرکاران جامعه اعم از خادمان نظم و امنیت، ذاکرین، مداحان و رسانه ها و همه کسانی که ترویج دهنده شعایر اسلامی و ارزش های دینی و مذهبی هستند، قدردانی کنیم و ان شاء الله که از فضل و کرم الهی سرشار باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha