تمدید عضویت ۱۲۹ هنرمند کرمانی در صندوق اعتباری هنر

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خبر داد: در راستای اجرای طرح بهبود، ساماندهی و استمرار عضویت اصحاب فرهنگ و هنر کرمان در صندوق اعتباری هنر، عضویت ۱۲۹ نفر از هنرمندان در صندوق اعتباری هنر تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ کارگروه ارزیابی شرایط متقاضیان عضویت در صندوق اعتباری هنر با حضور اعضا در رشته‌ های نمایش، هنرهای تجسمی، موسیقی و سینما در دفتر معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار شد.

وحید محمدی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این جلسه با اشاره به اهمیت پالایش و ساماندهی اطلاعات اعضای صندوق اعتباری هنر و استمرار اعتبارسنجی آنها، گفت: بر حسب ضوابط و مقررات به منظور هدفمند شدن و ارائه خدمات عادلانه و مناسب‌ تر به اهالی فرهنگ و هنر و رسانه در مرحله اول سوابق و مستندات قریب دویست نفر از متقاضیان تمدید عضویت مورد بررسی قرار می‌ گیرد.

وی ادامه داد: باید در سال جدید باید با تلاش مستمر چهره فعال‌ تری از خود نشان دهیم؛ به طوری که به تدریج با راه‌ اندازی زیر ساخت‌ های لازم و با اطلاع‌ رسانی که صورت می‌ گیرد، خدمات متنوع با شرایط خاص به اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرأن و عترت سراسر استان ارائه گردد.

محمدی افزود: در این راستا، تشکیل کارگروه ویژه شاعران و نویسنده استان، به منظور تسهیل در روند عضویت فعالان این عرصه، اجرایی کردن طرح "قاب هنر" با موضوع اشتغال‌ زایی هنرمندان تجسمی، اجرای طرح جدید میلاد مفاخر و نکوداشت نامداران و پیشکسوتان فرهنگ و هنر و همچنین پیگیری تخصیص زمین برای مسکن بیش از ۷۰ نفر از هنرمندان واجد شرایط از جمله اولویت‌ های سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

شایان ذکر است؛ در این جلسات، پس از بررسی پرونده و مدارک و مستندات، تمدید عضویت تعداد ۱۶ نفر از هنرمندان رشته نمایش، ۴۱ نفر از هنرمندان هنرهای تجسمی، ۵۴ نفر از هنرمندان رشته موسیقی و ۱۷ نفر از هنرمندان رشته سینما مورد تأیید نهایی قرار گرفت.

یادآور می‌ شود، متقاضیان باید مستندات و تأییدیه‌های لازم را در پروفایل مربوط به خودشان در سامانه صندوق اعتباری هنر بارگذاری نمایند تا روند ارائه خدمات و مزایا و همچنین پوشش بیمه‌ ای مستمراً ادامه یابد.

کارگروه‌ های مذکور با عضویت فعالان و صاحب‌ نظران رشته‌ های مختلف هنری و سینمایی و به منظور حمایت از اهالی فرهنگ هنر تشکیل و تصمیم گیری می‌ کنند./ فرهنگ و ارشاد استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha