خدمت به اتباع، صرفا با کارت شناسایی معتبر

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان گفت: با توجه به ساماندهی اتباع خارجی، ارائه کلیه خدمات صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ روح‌ الله خضری‌ پور با تبریک روز شورا اظهار داشت: شورا باید در بهره‌ برداری حداکثری از منابع به منظور تقویت امور و حل مسائل و مشکلات مردم اقدام کند، مهمانشهرها بالقوه دارای ظرفیت اجتماعی و اقتصادی بالایی هستند، که وظیفه شورا بالفعل و عملیاتی کردن آنهاست.

وی عنوان کرد: شورا باید از تصدیگری فاصله بگیرد و نقش ستادی خود را در هدفگذاری و تصمیم‌ سازی برای امور زیربنایی تقویت کند و با تدابیر حکیمانه و موثر همانند لکوموتیو یک قطار موتور محرک در پیشبرد امور باشد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، تصریح کرد: در این راستا اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری هم صرفا از برنامه‌ های هدفمند و اثربخش حمایت می کند.

خضری پور اظهار کرد: شورا سریعا نسبت به افزایش منابع درآمدی برای تقویت اقدامات فرهنگی، مذهبی، عمرانی و غیره، برنامه‌ های خود را ارائه کند، ضمن اینکه هزینه‌ های دریافتی از ساکنین و درآمدهای ناشی از اماکن تجاری در مهمانشهرها براساس نظر کارشناس رسمی و بر معیار عدالت صورت پذیرد، تا درآمدها واقعی شود و بجای انتفاع عده‌ ای از کسبه، تمام ساکنین و عموم مردم از این منابع بهره ببرند.

وی عنوان کرد: با توجه به ساماندهی صورت پذیرفته در سال ۱۴۰۲ و سال جاری از این پس در سطح استان و خصوصا مهمانشهرها، ارائه کلیه خدمات صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارکی که دارای اعتبار هستند انجام خواهد شد و افرادی که نسبت به تمدید و دریافت کارت و مدارک جدید اقدام نکرده‌ اند، غیرمجاز محسوب و مطابق قانون با آنها برخورد می‌ شود.

لازم به ذکر است؛ در استان کرمان دو مهمانشهر در شهرستان‌ های بردسیر و رفسنجان وجود دارد، که حدود ۱۲ هزار نفر از مهاجرین در آنجا ساماندهی شده و زندگی می‌کنند.

این مهمانشهرها تحت نظارت و مدیریت اداره کل امور اتباع و استانداری کرمان هستند و به صورت شورایی اداره می‌ شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha