کد خبر: 216842
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۰۴

بهره برداری از ۲ نیروگاه خورشیدی در رفسنجان

برنامه ریزی دولت برای احداث ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی
بهره برداری از ۲ نیروگاه خورشیدی در رفسنجان

دو نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۶ مگاوات در دو فاز ۳ مگاوات و میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی با طراحی مهندسی داخلی در شهرستان رفسنجان با حضور دکتر محمود کمانی، معاون وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ محمود کمانی مکعاون وزیر نیرو و رییس سازمان ساتبا در مراسم افتتاح ۲ نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی شهر های صفاییه و بهرمان که در شهر صفاییه از توابع شهرستان رفسنجان برگزار شد، گفت: دولت برای احداث ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در سطح کشور برنامه ریزی دارد و هر نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی برق مورد نیاز جمعیت ۵ تا ۶ هزار نفری را تامین می کند.

وی با اشاره به اهمیت این نیروگاها گفت: انرژی های خورشیدی هیچ مصرف آب. گاز و سوخت دیگر و آلایندگی محیط زیست ندارند.

معاون وزیر نیرو بیان داشت: دولت برای احداث این نیروگاه ها نگاه حمایتی در همه بخش ها اعم از صنعت، کشاورزی، خانگی دارد و تدابیر اندیشیده شده است.

کمانی از کشاورزان منطقه درخواست کرد: تا در زمینه احداث این نیروگاه ها اقدام کنند تا هم از مزایای فروش برق آن بهرمند شوند و هم از تامین برق خود در اوج مصرف بار در تابستان ها نگران نباشند و از مزایای طرح های مدیریت مصرف برق که شرکت توانیر برای کشاورزان پیش بینی کرده بهرمند شوند.

وی تاکید کرد: وزارت نیرو هم در هر جا لازم باشد در احداث این نیروگاها بخش کشاورزی را حمایت میکند.

لازم بذکر است این دو نیروگاه توسط سرمایه گذار بخش خصوصی شرکت نوران انرژی سبز با سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیارد تومان با طراحی مهندسی داخلی به بهره برداری رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha