کد خبر: 350-هزار-ظرفيت-جديد-در-حمل-و-نقل-عمومي-تهرا
۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۴۷

جلسه كاري بررسي پيشرفت پروژه هاي خطوط 6 و 7 مترو و متروي فرودگاه حضرت امام (ره) با حضور قائم مقام شهردار تهران و معاونان حمل و نقل و ترافيك و مالي و اقتصاد شهري شهرداري تهران و دست اندر كاران اين پروژه ها،برگزار و تصميمات اجرايي در خصوص ادامه حركت پر شتاب موجود تا اتمام ساخت و ساز و آغاز بهره برداري از خطوط مذكور اتخاذ شد.


به گزارش  خبرگزاري سلامت به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، قائم مقام شهردار تهران در اين جلسه با تأكيد بر اين كه مديريت شهري با تمام توان، پشت سر پروژه مترو ايستاده و اجازه نخواهد داد وقفه اي در حركت پر سرعت موجود به وجود بيآيد، گفت: پروژه متروي پايتخت روي ريل افتاده و نبايد اجازه بدهيم برخي مسائل و مشكلات، روند اين شتاب را كُند كند.


دكتر عيسي شريفي با اعلام اين كه خط 7 مترو بايد هر چه زودتر ريل گذاري شده و تا سي ام آذر آماده مسافرگيري شود، افزود: اين خط بايد در اسرع وقت اين امكان را داشته باشد كه از بزرگراه هجرت تا ميدان صنعت را بدون توقف در طول آن طي نمايد، ضمن اين كه 8 ايستگاه خط 7 كه 6 ايستگاه آن در مرحله نازك كاري قرار دارند نيز به زودي آماده مي شود.


حفاري 20 كيلومتر تونل خط 6 مترو در يك سال
پيش از سخنان قائم مقام شهردار تهران، معاون شهردار تهران با اعلام اين كه در مجموعه شهرداري تهران، همه همت تلاش خود را به كار بسته ايم تا پروژه مترو را به عنوان اولويت اول پايتخت هر چه زودتر به اتمام برسانيم، اظهار كرد: تمام تلاش و توان خود را به كار گرفته ايم تا خطوط 6 و 7 مترو و متروي فرودگاه حضرت امام (ره) را در موعد مقرر به پايان برسانيم.


دكتر مازيار حسيني با تأكيد بر اين كه در خط 6 مترو از 25 اتصال، تنها دو اتصال باقي مانده كه تا آخر شهريور متصل مي شود، تصريح كرد: در يك سال گذشته، بيش از 20 كيلومتر و دقيقاً 20 هزار و 45 متر تونل در خط 6 مترو حفاري و 15 كيلومتر نيز لاينينگ شده كه در فاز نخست، 8 و نيم كيلومتر از قطعه جنوبي به همراه 6 ايستگاه مورد افتتاح قرار مي گيرد.


وي در ادامه اين جلسه كه موضوع وضعيت كارخانه واگن سازي مترو نيز در آن مورد بحث و بررسي قرار گرفت، اضافه كرد: جهت گيري اين مجموعه صنعتي متناسب با منويات مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) در مورد اقتصاد مقاومتي و مبتني بر توليد ملي و اقتصاد درون زاست، ضمن اين كه اين مجموعه، هم از نظر كمّي و هم از نظر كيفي، جاي رشد و پيشرفت دارد.

ساخت مترو در يک سال برابر با 27 سال تاريخ متروي پايتخت
معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه كارخانه واگن سازي مترو با تلاش بيشتر قادر است، نه تنها قطار مورد نياز متروي شهر تهران، بلكه قطار مورد نياز متروي شهرهاي سراسر كشور را نيز تأمين کند، اظهار كرد: البته نگاه ما در مجموعه واگن سازي متروي تهران به عنوان يک مجموعه تخصصي دانش بنيان، نگاه به بازارهاي جهاني و صادرات قطار مترو به خارج از كشور است.
دكتر مازيار حسيني با بيان اين كه در حال حاضر، 1200 دستگاه واگن مترو بر روي ريل هاي شبکه متروي تهران در حال حركت هستند،  تصريح كرد: از اسفند سال گذشته تا كنون، 88 دستگاه واگن مترو در دو مرحله به ناوگان ريلي تهران اضافه شده و تا آخر شهريور و در آستانه سال جديد تحصيلي نيز 58 دستگاه واگن ديگر مترو نيز وارد ناوگان ريلي تهران مي شوند.
وي در پايان با تأكيد بر اين كه علاوه بر 58 دستگاه واگن جديد مترو با ظرفيت حدود 200 هزار مسافر، 50 دستگاه اتوبوس تك كابين و 44 دستگاه اتوبوس برقي با ظرفيت حدود 100 هزار مسافر و نيز يک هزار تاکسي هيبريدي با ظرفيت حدود 50 هزار مسافر به ناوگان حمل و نقل عمومي پايتخت اضافه مي شود، خاطرنشان كرد: در آستانه بازگشايي مدارس و دانشگاه ها، در مجموع بالغ بر 350 هزار نفر به ظرفيت ناوگان حمل و نقل شهري تهران اضافه مي شود.  
گفتني است در اين جلسه كاري كه دکتر حسين محمد پورزرندي مديرعامل بانك شهر به عنوان حامي پروژه هاي مترو نيز در آن حضور داشت، مهندس هابيل درويشي مديرعامل شركت متروي تهران با ارائه گزارشي از پروژه هاي در دست ساخت مترو گفت: ايستگاه متروي فرودگاه حضرت امام (ره)، ويترين كشور است، ضمن اين كه در طول يك سال به اندازه 27 سال تاريخ متروي پايتخت در تهران مترو ساخته شده و در دست ساخت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha