کد خبر: 4-هزار-کادر-پرستاری-در-یک-سال-اخیر-به-طور
۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۸:۳۳

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر صالح مقدم در حاشیه مراسم نشست صمیمانه با مدیران پرستاری مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه خاطر نشان کرد: در این مدت  بیش از سه هزار نفر از کادر پرستاری حداقل یک نوبت به بیماری کرونا مبتلا شدند که در این مسیر 25 نفر از این عزیزان جان  خود را در راه خدمت به بیماران از دست دادند.

وی با بیان اینکه پرستاران در این برهه از تاریخ نشان دادند که به جز توانمندی، دانش و مهارت از لطافت روحی بالایی برخوردارند و سلامتی دیگران را مقدم بر سلامتی خود می دانند، اظهار کرد: تمام اقدامات موثر کادر پرستاری در خدمات رسانی به بیماران به ویژه در بحران کرونا نشان از ایثارو از خود گذشتگی در ارائه خدمات مراقبتی به بیماران و بالا بردن سطح سلامت در جامعه است که مجموع این خدمات قابل تقدیر است.

دکتر صالح مقدم اظهار کرد:  با اعطای مرخصی استعلاجی و تشویقی و پرداخت پاداش مالی کرونا شرایطی فراهم شد تا پرسنل برای استراحت در دوره فروکشی بحران کرونا آمادگی خود را به دست بیاورند و از فرصت فراهم شده برای آموزش های لازم برای مراقبت پرستاری در ای سی یو ، بخش عفونی برای پرستاران فراهم شود .

مدیر اداره امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: حوزه مدیریت پرستاری با برنامه ریزی آماده ارایه خدمات تخصصی مراقبتی برای ورود به پیک جدید کرونا را دارد. ضمن اینکه حوزه مدیریت پرستاری با همکاری مراکز بهداشتی مشارکت فعالی در طرح پیگیری و غربالگری خانواده مبتلایان به کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی برعهده دارند.

وی بیان کرد: با فراخوان و بکار گیری مراکز مشاوره خدمات پرستاری و مراقبت در منزل ، حوزه پرستاری به ارایه خدمات حرفه ای پرستاری برای مبتلایان به کرونا که دوران نقاهت خود را در منزل می گذرانند می پردازد.

دکتر صالح مقدم اظهار کرد: همچنین  این مراکز مشاوره پرستاری و مراکز خدمات بالینی امر اجرای تست رپید برای خانواده و محیط کار مبتلایان به کرونا بر عهده گرفتند تا نسبت به شناسایی سریع مبتلایان احتمالی کرونا و قطع زنجیره انتقال بیماری کمک کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha