کد خبر: 40-درصد-دانشجویان-تحت-پوشش-بهزیستی،-نابی
۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۲۷

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در حاشیه مجمع عمومی شبکه تشکل‌های نابینایان و کم‌بینایان کشور از ۱۳۰ هزار نابینا تحت‌پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: از این تعداد ۸ هزار نفر دانشجو هستند.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت، حسین نحوی‌نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در حاشیه مجمع عمومی شبکه تشکل‌های نابینایان و کم‌بینایان کشور، گفت: در شرایطی که نابینایان حدود ۱۰ درصد از معلولان تحت‌پوشش بهزیستی را تشکیل می‌دهند اما ۴۰ درصد دانشجویان تحت پوشش، نابینا هستند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان این‌که ۱۳۰ هزار نابینا تحت‌پوشش بهزیستی قرار دارند که ۸ هزار نفر از آنها دانشجو هستند، افزود: حضور موفق نابینایان در مجامع دانشگاهی و تدریس و تصمیم‌سازی در شوراهای شهر نشانگر توانایی‌های این گروه است.

وی اضافه کرد: دولت با همکاری تشکل‌های مردم‌نهاد نابینایان با رفع چالش‌های پیش‌رو، فراهم کردن زمینه ارتقای رفاه و ایجاد اشتغال برای این گروه تلاش می‌کند؛ چنانکه با ارتقای آموزش‌های مهارتی برای نابینایان و تامین تجهیزات مورد نیاز برای وسائل کمک توانبخشی همچون قرائت متون زمینه‌های افزایش موفقیت این گروه را فراهم خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha