کد خبر: 55-مرکز-مشاوره-و-خدمات-پرستاری-در-مشهد-فع
۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۳

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر امیر رضا صالح با اشاره به اینکه مراکز مشاوره و خدمات پرستاری به بیماران داخل منزل ارائه خدمت می کنند و مجاز هستند طبق تعرفه های مشخص حق الزحمه خود را دریافت کنند، خاطر نشان کرد: این مراکز که مسئولین آنها یک پرستار است می توانند انواع خدمات تزریقات، پانسمان و مراقبت های پرستاری را در منزل برای بیماران انجام دهند.

وی با بیان اینکه اگر بیماری نیاز به خدمات پزشکی داشته باشد نیز  این مراکز می توانند با یک پزشک عمومی قرارداد منعقد و در مواقع لزوم پزشک بر بالین بیمار حاضر شود، اظهار کرد: در شرایط کرونایی امروز جامعه استقبال مردم از خدمات مراکز مشاوره و خدمات پرستاری افزایش یافته است چون بیمار در کنار خانواده خود ، مراقبت های لازم را نیز دریافت می کند.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در مراکز بالینی مسئولیت با یک پزشک عمومی است و این مراکز باید با حداقل سه پزشک قرارداد منعقد نمایند تا در مواقع لزوم پزشکان بر بالین بیمار حضور یابند، عنوان کرد: خدمات این مراکز نیز طبق تعرفه های مشخص و در منزل ارائه می شود و در حال حاضر 5 مرکز مراقبت بالینی در مشهد فعالیت می کنند.

دکتر صالح مقدم با بیان اینکه این مراکز با یک پرستار به بالین بیمار مراجعه می کنند و پرستار خدمات پرستاری را ارائه می کند و پزشک بیمار را ویزیت می کند و اگر نیاز به داروی جدیدی بود برای وی تجویز می شود ، تصریح کرد: پرستاران موظفند از صحت نسخه بیمار اطمینان پیدا کرده وبعد خدمات پرستاری را برای وی انجام دهند.

وی بیان کرد: به لحاظ قیمتی خدماتی که مراکز مشاوره مراقبت بالینی ارائه می کنند برای مردم به صرفه تر است علاوه براین اگر نیاز به پزشک داشتند نیز این مراکز می توانند با یک پزشک برای ویزیت بیمار هماهنگی های لازم را انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha