کد خبر: 70-درصد-واکسن-های-تولید-شده-در-آمریکا-تزر
۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۳۱
70 درصد واکسن های تولید شده در آمریکا تزریق نشده‌اند!
به گزارش گروه بین‌المللی خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، طبق آخرین داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، بیش از 70 درصد از واکسن های توزیع شده Covid-19 هنوز استفاده نشده است. بیش از 17 میلیون دوز ارسال شده اما فقط کمتر از 5 میلیون دوز استفاده شده است، به این معنی که بیش از 12 میلیون دوز ارسال شده اما تزریق نشده است. داده‌های CDC شامل دوزهای ارسال شده و تعداد زیادی از افرادی که اولین دوزها را دریافت کرده‌اند، است که شامل واکسن‌های Moderna و Pfizer / BioNTech می‌باشد. CDC گفت که در این زمان در فرآیند واکسیناسیون انتظار می‌رود که به دلیل تأخیر در گزارش دوزهای تجویز شده و مدیریت ذخایر واکسن موجود توسط حوزه‌های قضایی و شرکای داروسازی فدرال، شکاف اطلاعاتی زیادی در تعداد وجود داشته باشد. CDC همچنین گفت که ممکن است اعداد به تأخیر بیفتند زیرا ارائه دهندگان خدمات بهداشتی دوزها را به آژانس‌های فدرال، ایالتی، سرزمینی و محلی تا 72 ساعت پس از دولت گزارش می‌دهند و سپس ممکن است یک تاخیر اضافی در داده‌ها وجود داشته باشد زیرا این موسسات تعداد خود را به CDC نیز گزارش می‌دهند.

داکوتای جنوبی، واکسن کروناویروس و بیش‌ترین تعداد افراد واکسینه را دارد!

داکوتای جنوبی بیشترین سرانه را در افرادی که اولین دوز خود را با 3،231 در 100،000 ساکن دریافت کرده‌اند، داشته و در مجموع 28،581 نفری که اولین واکسن را دریافت کرده‌اند، دارد. ویرجینیای غربی با جمعاً 56,664 نفر از 3 هزار و 162 نفر در هر 100 هزار نفر، عقب نیست. واکسن کروناویروس و آمریکا در نیویورک، بیمارستان‌ها اکنون باید یک هفته پس از دریافت آن از دوز استفاده کنند یا در صورت جریمه و کاهش تجهیزات در معرض خطر قرار می‌گیرند زیرا فرماندار اندرو کوومو ایالت خود را برای واکسیناسیون سریع‌تر ساکنان آن‌ها تحت فشار قرار می‌دهد. آقای کوومو گفت: من واکسن را در یخچال یا فریزر نمی‌خواهم، بلکه آن را برای مردم می‌خواهم. اگر شما این وظیفه را انجام نمی‌دهید، این سوالاتی در مورد بهره‌وری عملیاتی بیمارستان ایجاد می‌کند. شش ایالت تاکنون کمتر از 1000 نفر را در هر 100000 نفر ساکن واکسینه کرده‌اند. میشیگان، آریزونا، می سی سی پی، آلاباما و جورجیا همه در این لیست هستند، اما آخرین کانزاس است، که طبق داده‌های CDC تاکنون فقط 692 نفر در هر 100000 نفر ساکن را واکسینه کرده است. تعداد کل افراد در کانزاس که اولین دوز خود را دریافت کرده‎‌اند 20158 نفر است.

فلوریدا و قوانین سخت گیرانه آن...

فلوریدا ایالت دیگری است که فرماندار بیمارستان‌ها را تهدید به مجازات کرده است مگر اینکه سرعت روند کار را افزایش دهند. فرماندار رون دسانتیس: من می‌خواهم در مورد یک نکته مهم کاملاً روشن باشم، بیمارستان‌هایی که وظیفه خوبی در تزریق واکسن ندارند، بودجه آن‌ها به بیمارستان‌هایی منتقل می‌شود که کار خوبی انجام می‌دهند و واکسن را تزریق می‌کنند. ما نمی‌خواهیم که واکسن فقط در برخی از سیستم‌های بیمارستانی بیکار باشد. در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز، دکتر آنتونی فاوسی گفت که وی معتقد است حدود 70 تا 90 درصد آمریکایی‌ها برای رسیدن به مصونیت جمعی نیاز به واکسیناسیون دارند. تاکنون 354,000 آمریکایی بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند. در سراسر جهان، تقریباً 86 میلیون مورد 19 Covid و تقریباً 1.9 میلیون مورد مرگ ثبت شده است.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha