کد خبر: آماده-باش-کامل-اورژانس-در-شب-چهارشنبه-آ
۲۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۴۷

معاون اورژانس کشور با اشاره به آمادگی کامل اورژانس کشور در شب چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز، گفت: اورژانس ۱۱۵ در کل کشور همراه با پلیس، از ۲۵ اسفند ماه آماده باش کامل است و تا پایان تعطیلات نوروز، ادامه دارد.

 

فرهاد رضوانی معاون اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت درخصوص برنامه های اورژانس در شب چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز، اظهار داشت: اورژانس 115 در کل کشور همراه با پلیس، از 25 اسفند ماه آماده باش کامل است و تا پایان تعطیلات نوروز یعنی 15 فروردین، ادامه دارد.


معاون اورژانس کشور با  اشاره به چهارشنبه آخر سال، گفت: در این شب، ما آمادگی کامل داریم چرا که حادثه خبر نمی کند و کل مراکز اورژانس، آماده باش کامل هستند. ضمن این که در مکان هایی که تردد زیاد بوده و ازدحام جمعیت نیز زیاد است و بر اساس تجارب سال های گذشته، آمبولانس مستقر است. همچنین در میادین برخی شهرها، اتوبوس آمبولانس نیز مستقر است تا اگر خدایی نکرده اتفاقی رخ دهد و چند مجروح وجود داشته باشد، بتوانیم سریع آنها را به بیمارستان منتقل کنیم.


رضوانی با بیان این که تمام پایگاه های شهری و جاده ای اورژانس 115 در ایام نوروز آماده باش کامل هستند، تصریح کرد: در امداد نوروزی، بیش از سه هزار پایگاه جاده ای و شهری داریم که با 14 هزار نیرو مستقر بوده و آماده باش کامل هستند تا ان شاالله بتوانیم به هموطنان خدمات ارائه دهیم.


وی با توصیه به هموطنان، خاطرنشان کرد: برای تمام مسافران سفر خوشی را آرزو می کنیم ولی از هموطنان می خواهیم که نکات ایمنی و سرعت مطمئنه را رعایت کنند و در زمان خستگی، رانندگی نکنند. همچنین اگر خدایی نکرده حادثه ای رخ داد، ضمن حفظ خونسردی سریع با همکاران ما در 115 تماس بگیرند تا اولین پایگاه نزدیک به آنها، اعزام شده و اقدامات درمانی را انجام دهند.


معاون اورژانس کشور با اشاره به  امداد هوایی، اظهار داشت: هفته گذشته، بیستمین پایگاه امداد هوایی در استان اردبیل راه اندازی شد و در حال حاضر 20 پایگاه امداد هوایی فعال داریم که آماده باش هستند تا اگر خدایی نکرده اتفاقی رخ دهد، بتوانند هر چه سریع تر مصدومان حادثه را به اولین مرکز بهداشتی، درمانی منتقل کنند.
کدخبرنگار41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha