کد خبر: اتصال-2هزار433-آموزشگاه-به-شبکه-ملی-اطلاع
۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۰۸
اتصال 2هزار433 آموزشگاه به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی صبح امروز در آیین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی که با حضور استاندار و تنی چند از مسئولین بلند پایه ی استان، در هنرستان شاهد سهام خیام بیرجند برگزار شد؛اظهار کرد: تنها 300 آموزشگاه استان در انتظار اتصال به شبکه ملی اطلاعات هستند که با مساعدت های استاندار معزز در آینده خیلی نزدیک به این شبکه متصل می شوند.

وی، با اشاره به حضور 165 هزار دانش آموز دختر و پسر سه دوره ی ابتدایی، متوسطه اول و  متوسطه دوم در کلاس های درس 2 هزار و 732 مدسه عنوان کرد: این آمار بدون احتساب نو آموزان پیش دبستانی می باشد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که در سال تحصیلی جدید کلاس بدون معلم نداریم؛ خاطر نشان کرد: کلیه ی مدارس استان در هر وضعیتی باز بوده و مدیران و معلمان مدارس در محل کار در تمام ایام کاری هفته، طبق ابلاغ خود حضور دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خرسان جنوبی، با اشاره به تقارن فصل بازگشایی مدارس با چهلمین سالگرد دفاع مقدس، تصریح کرد: معلمین خراسان جنوبی تداوم دهنده خط سرخ 433 شهید دانش آموز و فرهنگی استان هستند که برای صیانت از مرزهای فکری، جغرافیایی و عقیدتی مردم این سامان جان در طبق اخلاص گذاشته، شجاعانه جنگیدند و شهید شدند تاگفتمان اسلام ناب و ایمان جوانان شهید نشود.

واقعی ترویج فرهنگ نماز  و اقامه نماز جماعت را یکی دیگر از رسالت های فرهنگیان و ماعلمان شاغل در آموزش و پرورش خراسان جنوبی برشمرد و بیان کرد: در صورتی که ساعات کار مدارس با بانگ اذان توأمان شود،  به محض شنیدن بانگ اذان، نماز جماعت در کلیه مدارس و با رعایت پروتکل های بهداشتی اقامه خواهد شد و این مهم متناسب با افق شرعی هر شهرستان طراحی شده است.

وی، با اشاره به برخورداری همه دانش آموزان استان از خدمات آموزشی و پرورشی تأکید کرد:  آموزش ها به صورت حضوری و غیر حضوری ارائه شده که درروش غیر حضوری آموزش های کمل به شیوه ی تولید محتوای الکترونیک، درسنامه و بسته های آموزشی به دو صورت آنلاین و آفلاین در اختیار دانش آموزان استان قرار می گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که حفظ سلامت دانش آموزان در اولویت کادر آموزشی است؛ خاطر نشان کرد: با توجه به تاکیدانی که از سوی رییس جمهوری صورت گرفته، حفظ سلامت دانش آموزان در اولویت است و دغدغه آموزش حضوری را داریم زیرا آموزش و پرورش فقط آموزش نیست بلکه بسیاری از محورهای هویتی در این وادی صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه آزمون سختی را در پیش داریم ابراز داشت: دانش آموزان و کادر آموزشی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا با غلبه بر بیماری شاهد هیچ گونه مشکلی نباشیم.

وی با اشاره به فعالیت مضاعف و همت دوچندان کادر اداری و آموزشی استان در زمان  انتشار ویروس کرونا، افزود: : در ایام کرونا با توجه به بحرانی که بود همکاران ما پای کار آمدند و نگذاشتند آموزش ابتر واقع شود و پیگیر آموزش دانش‌آموزان از تلویزیون و فضای مجازی بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: درر حوزه بهداشت و سلامت نیز اعتباراتی به صورت کشوری به آموزش و پرورش اختصاص داده شد که یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان سهم خراسان جنوبی بود و بعد از آن هم ۶۰۰ میلیون تومان مواد بهداشتی خریداری شد و این روند ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha