کد خبر: از-خدمت-به-زائران-پیاده-تا-تب-سنجی-و-پوش
۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۷:۴۳
از خدمت به زائران پیاده تا تب سنجی و پوشش امدادی حرم مطهر رضوی

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، دکتر سید آرش سید صالحی، سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اظهار کرد: از تاریخ یازدهم مهر ماه جاری تا چهاردهم امسال ارایه ی خدمات امدادی به زائران پیاده و خودرویی امام رضا (ع) در جاده های مواصلاتی به مشهد مقدس در قالب طرح همسفران خورشید آغاز شد.

وی افزود: در این طرح کلیه پایگاههای ثابت استان و شعب مشهد و نیشابور با ایجاد 26 پایگاه امداد و نجات بین شهری (ثابت) و پیش بینی 41 تیم امدادی در قالب اکیپ سیار و راه اندازی تعداد 7 پست امدادی موقت در محل اسکان زائرین با 281 نیروی عملیاتی در قالب 86 تیم در این طرح شرکت نموده و در خدمت زائران بودند.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان رضوی درباره لجستیک و تجهیزات به کار رفته در این طرح بیان کرد: در این طرح 40 دستگاه آمبولانس در سطح شعب و پایگاه های امداد و نجات بین شهری و محورهای مسیر تردد زائرین ، 27 خودرو نجات ، 33 خودرو کمک دار سبک ، خودرو ارتباطات ، اتوبوس آمبولانس، موتورلانس، خودروهای پشتیبانی در سطح پایگاه های بین شهری و محورهای مواصلاتی در مسیر تردد زائرین رضوی بکارگیری شده است.

سرپرست هلال احمر استان توضیح داد: در طول این مدت به 4067 نفر امدادرسانی و خدماتی مانند پانسمان و آتل بندی و ماساژ عضلات منقبض ارائه شده و 12709 قلم دارو و اقلامی مانند باند، پماد و نیز 7693 عدد ماسک ارائه شده است.

دکتر سیدصالحی افزود: در این طرح 2331 بطری آبمعدنی و 4320 بسته تبلیغاتی و فرهنگی آگاهی بخش و آموزشی و 2000 تخته پتو توزیع شده است.

وی پوشش امدادی صحن های حرم مطهر رضوی با بیش از 60 امدادگر و نجاتگر و آماده باش تیم امداد هوایی را از جمله دیگر موارد مدنظر در طرح خدمت رسانی هلال احمر به زائران رضوی در این ایام سوگواری شهادت حضرت رضا(ع) اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha