کد خبر: استانداردهای-استفاده-از-مخابرات-سیار
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۱۰

رییس دانشگاه صنعتی اراک با بیان این‌که امروزه استفاده از مخابرات سیار بسیار متداول شده است، متذکر شد: با توجه به بهینه بودن تجاری این دستگاه‌ها و در عین حال رنج فرکانس آن که رو به افزایش است، به نظر می‌رسد باید استانداردهایی در آموزش مردم به ویژه نسل جوان مدنظر قرار گیرد.

 

دکتر محسن نجفی، دکترای مخابرات و رییس دانشگاه صنعتی اراک، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اذعان داشت: امواج الکترومغناطیس و عوارض آن بر سلامتی افراد، از مباحثی است که به تازگی در رسانه‌ها بدان پرداخته می‌شود.
نجفی ادامه داد: این امواج در اطراف ما بسیار زیاد است و ما در درون طیف‌های مختلفی از این امواج زندگی می‌کنیم.
وی با بیان این‌که سامانه‌های دریافت کننده و تحلیل و درک انسان متاثر از این امواج است، تصریح کرد: البته می‌توان اموج را دو قسمت کرد که بخشی از آن طبیعی است و عمدتا سیستم گرمایشی بدن و دیگر اندام‌ها، انرژی را از این امواج دریافت می‌کنند.
نجفی ادامه داد: دسته‌ای از امواج در میدان‌های خورشیدی اتفاق می افتد که گذر از حد استاندارد آن، آثار مخربی به ویژه در محیط شهری بر سلامتی انسان دارد.
استاد دانشگاه صنعتی اراک بیان داشت: به نظر می‌رسد دستگاه‌های ذیربط که توصیه‌هایی در رابطه با هواشناسی دارند، می‌بایست نسبت به این امواج طبیعی نیز حساس باشند.
نجفی گفت: دسته دوم امواجی است که از دستگاه‌هایی ساطع می‌شود که انسان با آن سرو کار دارد.
رییس دانشگاه صنعتی اراک با بیان این‌که امروزه استفاده از مخابرات سیار، اینترنت با استفاده از Wi-Fi در منازل و سازمان‌ها بسیار متداول شده است، متذکر شد: با توجه به بهینه بودن تجاری این دستگاه‌ها و در عین حال رنج فرکانس آن که رو به افزایش است، به نظر می‌رسد باید استانداردهایی در آموزش مردم به ویژه نسل جوان مدنظر قرار گیرد.
وی بیان داشت: تداخل امواج الکترومغناطیسی با امواج طبیعی مغز در زمان استراحت، آرامش فرد را مختل می‌کند. استفاده مستمر از این دستگاه‌ها و قرار داشتن آن در نزدیکی بدن برای مدت طولانی آثار سوئی بر نسوج انسان دارد و باید در این زمینه آگاهی‌ها و استانداردهایی در جامعه توسعه یابد.
این مقام علمی در رابطه با استفاده مدوام و طولانی مدت از دستگاه‌های مذکور خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که امواج الکترومغنایس فرکانس و انرژی بالایی دارند و بخشی از انرژی را در تابش به نسوج منتقل می‌کنند، آثار مخربی دارد.
نجفی تاکید کرد: البته ما قصد نداریم فوبیای تکنولوژی را مطرح کنیم. استفاده از وسایل مخابراتی مشکلی ندارد، صحبت ما استفاده طولانی مدت از این دستگاه‌ها است که توصیه می‌شود محافظت‌های خاص برای افرادی که تماس با این وسایل دارند، انجام شود.
وی توصیه کرد: در منازل دستگاه‌های وای فای دور از محل استراحت قرار گیرد.


کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha